Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falköping
Registrerad
Maj 2009

Skärm för långa skrivsessioner?

Letar efter en Ny skärm till min mamma, hon skriver mycket och ofta väldigt länge på en och samma gång. Just nu sitter hon på en laptop och det kommer väll bli den hon kommer ha skärmen kopplad till. Så... leter nu efter en ny skärm till henne så hon slipper få ont i ögonen. En så billig skärm så billig som möjligt annars kommer hon bara bli sur på mig och inte en jättestor skärm, kan tänka mig att 24" är för stort för henne. Så har ni några förslag, eller passar i princip vilken skärm som helst?

Tackar för svar

//Patrik

intel i5 2500k @4,3Ghz, Noctua NH-D15, 16Gb ram @1600MHz, Asus P8P67 Deluxe B3, Asus Geforce Gtx Titan, Corsair RM 1000W, Corsair 900D, Asus VE278Q, Asus PB278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Sep 2008

Nyfiken på detta själv också, får också ont i ögonen när jag sitter länge vid datorn :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Eizo har något filter i några av deras skärmar som anpassar ljuset. Kanske värt att kolla på?

Skickades från m.sweclockers.com

I7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | 16 gig DDR3 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | MSI GTX 1070 Gaming X | 2*240gig SSD | Silverstone Fortress II | Silverstone Strider 1kw Silent | Dell u2711 | Eizo 24" | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries RIVAL/SX | Sennheiser PC 360 |