Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

@Mumu55: Har en Geekout 450

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Hazelberg:

@Mumu55: Har en Geekout 450

Inget problem med drivningen då Då är det dina öron som bara inte gillar signaturen hos X2.
Bästa portabla DACAMP oavsett prisklass tycker jag. Synd att LH Labs verkar ha lite strul i övrigt.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

@Mumu55: Japp, tror det var du som tipsade mig! Och det är nog som du säger, tycker inte att mycket bas är så roligt att lyssna på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Varsågod. Jo de är fina stabila byggen. Hoppas du gillar ljudet. Jag har fått för mig att G103 låter mindre varm och gosig än V200. Ska bli intressant att höra vad du tycker.

Lägger upp så fort jag fått den.

Haha fick dock lite buyer's remorse nu, hade också missat Arcam stärken som är såpass nedsatt och ska ge bra synergi till HD650. Frågan är om jag ska avbeställa G103an

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Maiooo:

Lägger upp så fort jag fått den.

Haha fick dock lite buyer's remorse nu, hade också missat Arcam stärken som är såpass nedsatt och ska ge bra synergi till HD650. Frågan är om jag ska avbeställa G103an

Köp båda. Testa vilken som kramas bäst med HD650. Returnera den andra.
Kanske blir returfrakt men så värt att testa fram det man gillar bäst, tycker jag.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Köp båda. Testa vilken som kramas bäst med HD650. Returnera den andra.
Kanske blir returfrakt men så värt att testa fram det man gillar bäst, tycker jag.

Problemet är att jag flyttar nästa vecka så jag måste hinna få dom/testa också. Jag avbetällde G103an och köpte en rhead istället. Känns som det vettigare valet tror jag Återkommer med lite intryck av den när jag får den!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Maiooo:

Problemet är att jag flyttar nästa vecka så jag måste hinna få dom/testa också. Jag avbetällde G103an och köpte en rhead istället. Känns som det vettigare valet tror jag Återkommer med lite intryck av den när jag får den!

Tror rHead kommer bli bra med dina Sennheiser. Funderar på den med, främst för LCD2 pairingen men den kan säkert sjunga med mina andra hörlurar också.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

B&W P5 Wireless för under 2k på Hifiklubben nu:
https://www.hifiklubben.se/horlurar/bowers--wilkins-p5-wirele...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Pillade precis in en BB/TI OPA2107 i min Little Dot, börjar låta riktigt fint nu! Mycket lenare ljud och aningen mer potent bas. Nu är ju inte direkt A/B jämförelse då det tar bra länge att peta in kretsen. Jag lever på min placebo och ser nu detta "bygge" avlutat.

Little dot 1+ med Mullard EF91 samt Opa 2107

Om man är sugen på rörhybrid så kan jag rekommendera denna kombination. Då landar man på ca 1600 spänn totalt och jag tycker man får riktigt mycket för pengarna. Den spelar fint med allt från iems till HD650 och dessutom tar den inte så mycket plats på skrivbordet.

Permalänk
Medlem

Finns det någon anledning att köpa Arcam rHEAD istället för schiit magni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Finns det någon anledning att köpa Arcam rHEAD istället för schiit magni?

Ptja, att man gillar hur den låter? Kom själv aldrig överens med hur Schiit lät, och gillar hur Arcam generellt låter, så jag skulle ju hellre köpa något från dem än från Schiit. Bra pris på den nu också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Finns det någon anledning att köpa Arcam rHEAD istället för schiit magni?

Funderar på samma. Har ju både en Hegel Super och en Schiit Modi/Magni 2 Über-stack och funderar också på denna. Funderar på mycket om jag ska vara ärligt och har mina grejer till salu här i marknaden men är inte helt säker på om jag vill sälja.. Tänker att det säkert inte gör någon speciell skillnad då jag bara kör mina Philips X1 och mina P7 Wireless(när jag kör dem trådat) i dem..

Uppgraderingsdjäfvulen är inte att leka med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Tror rHead kommer bli bra med dina Sennheiser. Funderar på den med, främst för LCD2 pairingen men den kan säkert sjunga med mina andra hörlurar också.

Ja, det verkar ju som att dom på innerfidelity verkar tycka att den passar till en bunt olika lurar. Jag ogillar dock Arcam av någon anledning, även om jag aldrigt ägt någon av deras produkter Får hoppas att den blir bra!

Hur trivs du med dina LCD2? Jag hade ett par som jag gillade starkt men dom var alldeles för obekväma att ha under längre lyssningsperioder så jag sålde dom till slut.

Skrivet av Ugga:

Funderar på samma. Har ju både en Hegel Super och en Schiit Modi/Magni 2 Über-stack och funderar också på denna. Funderar på mycket om jag ska vara ärligt och har mina grejer till salu här i marknaden men är inte helt säker på om jag vill sälja.. Tänker att det säkert inte gör någon speciell skillnad då jag bara kör mina Philips X1 och mina P7 Wireless(när jag kör dem trådat) i dem..

Uppgraderingsdjäfvulen är inte att leka med.

Nä den är hemsk och kommer från ingenstans Det är ju svårt att motstå när den har kostat 6000 också.

Permalänk
Medlem

Ett problem som jag ser med arcamen är att den är klass A, så den kommer bli väldigt varm och man får stänga av när ej används.

Sen hittar jag ingen om dess gain, för att jämföra med hos andra förstärkare.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Maiooo:

Hur trivs du med dina LCD2? Jag hade ett par som jag gillade starkt men dom var alldeles för obekväma att ha under längre lyssningsperioder så jag sålde dom till slut.

LCD2 är ju fortfarande min favoritlur. Komforten fixar man med en sån här
http://www.ebay.com/itm/Audeze-Unofficial-Premium-Leather-Hea...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Folk som köpt från massdrop, hur mycket extra behövde ni lägga till för tull och eventuellt andra avgifter utöver priset på hörlura+frakt?

Permalänk
Medlem

@pnts: Fick hem en klocka från Massdrop häromdagen, ingen hörlur uppenbarligen men tullen landade på 25% ca för momsen vilket är svårt att ducka med tanke på att frakten går via DHL.

Permalänk
Medlem

Padsen till mina Denon AH-D5000 har inte kommit än men jag hoppas innerligt att de är lite tjockare än originalpadsen. Kan i nuläget inte ha på mig lurarna några längre perioder eftersom mina öron ligger emot insidan av hörluren och det blir väldigt obekvämt väldigt fort. Själva hörluren låter dock fantastiskt bra, kör Tidal -> ODAC/O2.

Funderar lite på inställningar man kan göra. I Tidal har jag aktivt valt ODAC som output och kryssat i Force Volume/Exclusive Mode. Det är allt jag behöver göra för att få WASAPI 24bit/96kHz när jag spelar masters, right? Behöver jag göra några inställningar i Windows? Man kan ju tex. välja 24bit/96kHz där också men det borde inte spela någon roll för uppspelningen från Tidal?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Ett problem som jag ser med arcamen är att den är klass A, så den kommer bli väldigt varm och man får stänga av när ej används.

Sen hittar jag ingen om dess gain, för att jämföra med hos andra förstärkare.

Det är väl egentligen inget problem? Den är ju som sagt gjord för att användas som klass A. Kanske blir onödigt slitage med tiden om den står på 24/7 men lär man sig bara stänga av den under natten så är det ju lugnt. Själv har jag kopplat min stärkare ihop med mitt z-wave system så den stängs av vid 12 på natten.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av wixia:

Padsen till mina Denon AH-D5000 har inte kommit än men jag hoppas innerligt att de är lite tjockare än originalpadsen. Kan i nuläget inte ha på mig lurarna några längre perioder eftersom mina öron ligger emot insidan av hörluren och det blir väldigt obekvämt väldigt fort. Själva hörluren låter dock fantastiskt bra, kör Tidal -> ODAC/O2.

Funderar lite på inställningar man kan göra. I Tidal har jag aktivt valt ODAC som output och kryssat i Force Volume/Exclusive Mode. Det är allt jag behöver göra för att få WASAPI 24bit/96kHz när jag spelar masters, right? Behöver jag göra några inställningar i Windows? Man kan ju tex. välja 24bit/96kHz där också men det borde inte spela någon roll för uppspelningen från Tidal?

Lawton rear annars sina megafeta lambskin pads. Dock är det fortfarande mycket pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare

Det ligger en Schiit Valhalla 2 för 2500kr på Blocket. Kan ju vara intressant, särskilt för om du har lurar med högre ohm. Inte min annons.
http://www.blocket.se/vi/75189254.htm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare

Audeze EL-8 Open-back för 4290kr med 6mån garanti hos Hifi Experience. Begagnad.
https://www.hifiexperience.se/produkter/begagnat-demoex-erbju...

7995kr på Prisjakt

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Letade för ett tag sedan en ersättningskabel till mina HD650. Efter lite förfrågningar lite var som så hittade jag en lokal tillverkare. Blev helnöjd!

Cardas kont. Audeze silverkabel 8 led. Furutech 6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Padsen till mina Denon AH-D5000 har inte kommit än men jag hoppas innerligt att de är lite tjockare än originalpadsen. Kan i nuläget inte ha på mig lurarna några längre perioder eftersom mina öron ligger emot insidan av hörluren och det blir väldigt obekvämt väldigt fort. Själva hörluren låter dock fantastiskt bra, kör Tidal -> ODAC/O2.

Funderar lite på inställningar man kan göra. I Tidal har jag aktivt valt ODAC som output och kryssat i Force Volume/Exclusive Mode. Det är allt jag behöver göra för att få WASAPI 24bit/96kHz när jag spelar masters, right? Behöver jag göra några inställningar i Windows? Man kan ju tex. välja 24bit/96kHz där också men det borde inte spela någon roll för uppspelningen från Tidal?

Köpte ett par Dekoni i memoryfoam och fårskinn till mina D5000.
Lite fastare och tjockare, hade inte problem med originalpadsen men mycket nöjd ändå

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av svaj:

@Burnz: Fick hem en klocka från Massdrop häromdagen, ingen hörlur uppenbarligen men tullen landade på 25% ca för momsen vilket är svårt att ducka med tanke på att frakten går via DHL.

Moms är alltid 25%. Tull är något annat. Beror på typ av vara men verkar vara 4.5% på hörlurar. Så ca 30% totalt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

Moms är alltid 25%. Tull är något annat. Beror på typ av vara men verkar vara 4.5% på hörlurar. Så ca 30% totalt.

Såklart! Där tänkte jag helt galet.

Permalänk
Medlem

Någon som har testat Sony Z7?

Permalänk
Medlem

Tjejens QPAD QH-85 har gått sönder och vi är på jakt efter ett nytt headset med inbyggd mikrofon för max 1000 kr. Såg att Webhallen säljer Sennheiser PC360 Special Edition för 999 kr:

https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/272517-...

Är det någon som vet om hur dessa är ljudmässigt mot Sennheiser HD558/HD598? Finns det några andra hörlurar/headset i samma prisklass som är bättre än dessa? Vi undviker "gamerheadsets" då de går sönder relativt snabbt (som dessa QH-85 gjorde) men PC360 SE är ändå producerade av Sennheiser, därav frågan om man ska slå till på dessa eller ej.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag tröttna..

någon som har tips på en bra FUNGERANDE dac?

Köpte en nuforce udac 3 ifrån komplett som tappar anslutning och återansluter lite när den känner för det.
Gjorde en reklamation på den och får en "ny" skickad till mig med plomberingen uppriven och exakt samma fel så jag gjorde ännu en reklamation och får ännu en till skickad till mig som nu verkar ha samma problem.. (Använt den nya i ca 10 timmar och den har tappat anslutning och återanslutit 3-4 ggr)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Schiit modi?