Arctic kombinerar vatten och luft med Accelero Hybrid

Permalänk
Melding Plague

Arctic kombinerar vatten och luft med Accelero Hybrid

Schweiziska Arctic förbereder Accelero Hybrid, en kombination av vatten- och luftkylning för att hålla temperaturerna nere på moderna grafikkort.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan nog fungera, men snygg var den inte! Känns som 2004 igen!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Min fråga. Varför?
Välj antingen eller.
Fläkt som visseligen snurrar långsamt men som är totalt meningslös då man lika gärna kunnat slänga vattendelen över dom också.
Nä extra fläkt är bara onödigt i mina ögon. Fullcover block är enda rätta när man vattenkyler.

Sen var det ju inte snyggt heller som tidigare inlägg nämnde.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Vattenkylning ala moddad Corsair H60 till GPU kärnan och luftkylning till VRM och minnen lär ju funka riktigt fint.

Hoppas att dom släpper en version till Dual gpu korten oxå. en GTX 590 med en sån här lösning på vore ju riktigt nice. samma sak med HD 6990.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Åhh fyfan vilke räslig design :/ Skulle dock kunna tänka mig en ifall den presterar väldigt bra!

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se en jämförelse, när den släpps, mellan denna och deras luftkylare!

Visa signatur

i9 9900k / EVGA RTX 3080
Lian Li O11 Dynamic / EKWB Custom loop

Permalänk

ser ju trevligt ut...men jag ogillar företaget för deras expose mot adm...
Mr. Fluffmajster rabiat amd fanboi!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Min fråga. Varför?
Välj antingen eller.
Fläkt som visseligen snurrar långsamt men som är totalt meningslös då man lika gärna kunnat slänga vattendelen över dom också.
Nä extra fläkt är bara onödigt i mina ögon. Fullcover block är enda rätta när man vattenkyler.

Sen var det ju inte snyggt heller som tidigare inlägg nämnde.

Dom gör ju antagligen en version som ska passa 20st modeller.
Att göra 20st full cover block kostar ju en del...

Permalänk
Medlem

Jag är förvånad att så många här gnölar över designen. Kortet är svart, rött och ser ut som ett rymdskepp. Precis den designprincipen brukar överösas med beröm i vanliga fall.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Är denna en vattenkylningslösning likt H60 osv? Alltså man behöver inte ett helt vattenkylningssystem för att det ska vattenkylas? Om det är fallet är detta ett solklart köp eftersom jag inte gillar referenskylare atm..

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Jag är förvånad att så många här gnölar över designen. Kortet är svart, rött och ser ut som ett rymdskepp. Precis den designprincipen brukar överösas med beröm i vanliga fall.

Håller med, tycker att den ser ut lite som en Batmobile XD

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk
Medlem

Prestandatester är vad som kan göra denna produkt intressant eller ointressant.. samt då också tester på hur väl den kyler alla vrm etc..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Problemet ligger att det har skapats färdiga vattenkylningssystem (ej hybrider) förut, och de har kostat alldeles för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Dom gör ju antagligen en version som ska passa 20st modeller.
Att göra 20st full cover block kostar ju en del...

Gör det dock inte bättre eller mindre fult bara för att det passar 20 olika modeller.

Tänker man till kan man säkert bygga ett "fullcoverblock" som passar alla 20.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Intressant, men blir säkerligen så dyr att det slutar vara intressant.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Gör det dock inte bättre eller mindre fult bara för att det passar 20 olika modeller.

Tänker man till kan man säkert bygga ett "fullcoverblock" som passar alla 20.

Inte för att vara negativ men det är nog väldigt svårt att tillverka ett fullcoverblock som passar alla modeller...
Men jag håller med om att den är ful!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Gör det dock inte bättre eller mindre fult bara för att det passar 20 olika modeller.

Tänker man till kan man säkert bygga ett "fullcoverblock" som passar alla 20.

...

Du förstår väl att 20 olika kort betyder 20 olika positioner för Vram, Vreg, GPU, Kondare, strömförsörjning osv vilket i förlängningen ger dom runt 160000 parametrar att ta hänsyn till för att det ska bli ett universellt full-cover block?

Skulle vilja se den som lyckas med det

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Gör det dock inte bättre eller mindre fult bara för att det passar 20 olika modeller.

Tänker man till kan man säkert bygga ett "fullcoverblock" som passar alla 20.

Jag själv kan inte bryr mig mindre hur något ser ut när det ska sitta inuti en dator.
Kyler den bra med en intressant prisbild så får den vara hur ful den vill!

Och ett fullcover som passar många kort... ... .. ...!

Permalänk
Medlem

Ful ? Who cares!

Dock kan man inte säga mycket i nuet, behöver se lite tester först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

...

Du förstår väl att 20 olika kort betyder 20 olika positioner för Vram, Vreg, GPU, Kondare, strömförsörjning osv vilket i förlängningen ger dom runt 160000 parametrar att ta hänsyn till för att det ska bli ett universellt full-cover block?

Skulle vilja se den som lyckas med det

Notera "fullcoverblock"
Kan vara en mindre hög med småblock eller mellanlägg för att ett block skall kunna gå fritt tex.
Det omöjliga tar bara lite längre tid. Någon måste bara börja fundera och testa för går det tror jag det gör.

Hade helt klart vart roligt att se hur lösningen hade sett ut

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Jag själv kan inte bryr mig mindre hur något ser ut när det ska sitta inuti en dator.
Kyler den bra med en intressant prisbild så får den vara hur ful den vill!

Och ett fullcover som passar många kort... ... .. ...!

Tror inte du hade satt något som är fult som stryk och mer eller mindre otympligt i din burk bara för att det hade vart liiite bättre än något som vart snyggare och mer cleant även om du inte skulle se det mer efter du stängt chassiesidan.
Jag tittar inte in i min burk något men vill ändå ha det snyggt och fint där inne. Helt psykiskt och ingen logik men jag tror fler än jag fungerar så.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Notera "fullcoverblock"
Kan vara en mindre hög med småblock eller mellanlägg för att ett block skall kunna gå fritt tex.
Det omöjliga tar bara lite längre tid. Någon måste bara börja fundera och testa för går det tror jag det gör.

Hade helt klart vart roligt att se hur lösningen hade sett ut

Vad menar du med notera "fullcoverblock"? Något fel på stavningen?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

ser ju trevligt ut...men jag ogillar företaget för deras expose mot adm...
Mr. Fluffmajster rabiat amd fanboi!

Notera dock hur de valde termen hybrid istället för fusion här när de kombinerat två olika teknologier, så de verkar ju inte trycka så hårt på AMD iaf

On topic: Tycker det verkar vara en vettig lösning för de som vill ha lite mer flöde i burken och kanske kan radiatorns storlek hållas ner också. Fast om minnena inte blir så varma så hade väl inte radiatorn behövt vara så mycket större bara för att orka kyla dem.. Kanske kan sjunka i pris då jag chansar på att luftkylning är billigare att tillverka än vattenblock, har dock inga stora belägg för den tesen.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

ser ut som en sporthoj från 80-talet .. fånigt att dom slösar pengar på utseende .. när funktionen är allt som är intressant för dom flesta.
Jag hade inte brytt mig om någon målat en bajskorv på sidan och skrivit "kuk" .. om det kyler bättre än alla andra system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Vad menar du med notera "fullcoverblock"? Något fel på stavningen?

Det behöver inte vara ett fullcoverblock som man är van vid utan bara leverera funktionen av ett. som tex en hög med mindre block som är fria att placeras hur som på ett grafikkort i förhållande till det större centrala blocket. Bara för att sväva ut med en tanke som i alla fall fungerar i min fantasivärld XD

Trodde jag var tydligare än jag var nu när jag läste mit tidigare inlägg igen. Sorry.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Musikälskare

Så ful var den väll inte ändå

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Tror inte du hade satt något som är fult som stryk och mer eller mindre otympligt i din burk bara för att det hade vart liiite bättre än något som vart snyggare och mer cleant även om du inte skulle se det mer efter du stängt chassiesidan.
Jag tittar inte in i min burk något men vill ändå ha det snyggt och fint där inne. Helt psykiskt och ingen logik men jag tror fler än jag fungerar så.

Hade jag fått ut 5c kallare CPU av att använda Kylare A 100kr mot Kylare B 100kr så hade jag kört på A utan tvekan.
Nu när jag tittar på bilden ser den jävligt robust ut.

Dessutom är "cleant" din personliga definition av snyggt, det är inte fakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag är förvånad att så många här gnölar över designen. Kortet är svart, rött och ser ut som ett rymdskepp. Precis den designprincipen brukar överösas med beröm i vanliga fall.

Fast röd var den ju ändå inte.. Om inte kretskortet ingår i kylningen förstås

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hade jag fått ut 5c kallare CPU av att använda Kylare A 100kr mot Kylare B 100kr så hade jag kört på A utan tvekan.
Nu när jag tittar på bilden ser den jävligt robust ut.

Dessutom är "cleant" din personliga definition av snyggt, det är inte fakta.

Tror även du har dina gränser, men men.

Ju helt klar har jag en egen definition av vad cleant är och vad som är snyggt och kan då enbart gå efter den.
Du har troligen andra preferencer på vad som är snyggt och kommer gå efter dessa, det är fullt tillåtet.

Jag kan ju dock säga att om det enbart handlade om 5c på gpu som fallet nu är så hade jag aldrig tryckt in en hybrid luft/vatten utan hade lätt valt det smidigare och troligen tystare alternativet framför otympligt, fult, robust men svalare.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Det behöver inte vara ett fullcoverblock som man är van vid utan bara leverera funktionen av ett. som tex en hög med mindre block som är fria att placeras hur som på ett grafikkort i förhållande till det större centrala blocket. Bara för att sväva ut med en tanke som i alla fall fungerar i min fantasivärld XD

Trodde jag var tydligare än jag var nu när jag läste mit tidigare inlägg igen. Sorry.

jag satt faktiskt och tänkte precis samma sak, problemet blir ju hur man ska föra värmen från "småblocken" till det centrala.