Fick precis hem min HP ZR2740W IPS monitor

Permalänk
Medlem

Jag ska testa att dra upp ljusstyrkan när jag kommer hem från jobbet. Jag har läst lite recensioner och det verkar som att uniformiteten kan variera väldigt mycket från ex. till ex.. Vet ej om jag kommer returna skärmen, det skulle vara så typiskt om jag fick tillbaka en skärm med döda pixlar eller backlight bleeding. Det är väl ångerrätten som är säkrast att gå via om jag skulle ändra mig.Min Samsung S23A750D lämnade jag in till Samsung och fick en VÄRRE skärm tillbaka. Så att köra genom garantin är risky, för det verkar som tillverkarna tar paneler som andra lämnat in för olika fel.

Update: Synd, ingen förbättring efter jag höjt ljusstyrkan. Kräsen som jag är blir det antagligen att skicka tillbaka den här skärmen också och se om ett nytt exemplar saknar defekten. Annars blir det köra på någon billig skitskärm. Kan inte LCD-skärmar tillverkas utan defekter är det ju inte värt att lägga pengar på:t.

Permalänk
Medlem

Har funderat på en sån här skärm eftersom det inte riktigt finns nått annat utan inputlag eller andra tråkiga egenskaper, har du fått skärmen bytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unpoor:

Har funderat på en sån här skärm eftersom det inte riktigt finns nått annat utan inputlag eller andra tråkiga egenskaper, har du fått skärmen bytt?

Det beror på om du vill handla inom Sverige eller kan tänka dig utomlands Jag fick min hazro hz27wc i förra veckan och enligt mig är det den 27"are som har de rätta egenskaperna (ingen AG-coating, låg inputlag & responstid, 2540x1440 osv) Förvisso ingen inbyggd scaler men har man ett nyare grafikkort är det inget problem.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unpoor:

Gillar inte blanka skärmar, vem fan vill se sig själv sitta å runka?

Din gris

Permalänk
Medlem

Skämt å sido så är det AG coating jag vill ha,. då är det klart begränsat på 27" fronten. iaf. runt 6 lax