Permalänk
Medlem

Köpa ny kylare - hjälp

Hej,

Ska till och köpa ny processor, närmare bestämt AMD Phenon II X6 1055T, och vill därmed direkt köpa ett nytt kylsystem direkt då det verkar som att alla klagar på hur högljudd stockkylaren är. Ljudnivån är en prioriterad egenskap hos kylare för mig.

Jag har moderkort MSI 870A-G54, Socket-AM3. Kylsystemet jag funderar på att köpa är en Scythe Samuari ZZ, och undrar nu om den är kompatibel med mitt moderkort? Är inte duktig på sånt här, men förstår att åtminstone processorn är kompatibel med moderkortet (AM3 Socket på båda).

Har någon kanske något annat förslag på tyst kylare?

- Borche

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3

Permalänk

Har hört att detta är den tystaste kylaren med hyfsad prestanda. Användbart är också en simpel "billig" fläkt kontroller för fläktarna.
Noctua-nh-u9b-se2

Om du vill lägga pengar och har plats så rekommenderar jag "sluten" vattenkylning Tex
Dem kan också vara tysta om du suger luften direkt in på radiatorn, vilket gör att du kan ha otroligt låga rpm.
http://www.inet.se/produkt/5321872/corsair-cooling-hydro-h100

eller

http://www.inet.se/produkt/5321871/corsair-cooling-hydro-h80

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Alright. Vattenkylning tror jag inte är nödvändigt och jag har nog inte plats för det heller.

Luftkylaren du länkade verkar riktigt frisk. Kommer lägga en beställning idag, så om jag inte hittat något annat som verkar mer lockande så blir det den.

Tack för snabbt svar!

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3

Permalänk
Skrivet av Borche:

Alright. Vattenkylning tror jag inte är nödvändigt och jag har nog inte plats för det heller.

Luftkylaren du länkade verkar riktigt frisk. Kommer lägga en beställning idag, så om jag inte hittat något annat som verkar mer lockande så blir det den.

Tack för snabbt svar!

Tack, tycker att en fläkt kontroller också hade varit smart. Jag tror dem andra fläktarna (om du har några) kommer att låta mest efter har köpt en ny kylare. Bara ett tips

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack, tycker att en fläkt kontroller också hade varit smart

Okej. Kan du rekommendera någon för mitt moderkort och för den fläkten jag beställt?

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3

Permalänk
Medlem

Kolla sweclockers kylartest!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?