Permalänk
Medlem

120hz med Displayport?

Kan Displayport eller Mini Displayport hantera upplösningen 1920x1080 med en refreshrate på 120 Hz?

Permalänk

Inget fel på displayport, finns tillräckligt med bandbredd för 120hz i 1920x1080, så inga problem. Skulle jag säga varför skulle de annars ha ett 3d kort med display ports?

Permalänk
Medlem

A det är ju klart. Tack ändå.

Permalänk
Medlem

Det är väl så att man måste köra Displayport för att få ut allt vad en 120hz skärm kan ge?
Jag vet att HDMI inte stödjer 120hz och att vanlig DVI inte stödjer 3D..(tror dual-dvi kan fixa det men är ej säker)

En fördel med displayport är kabeln, tunn och smidig.
En nackdel jag dock märkt är att bilden inte hoppar igång föräns jag kommer till windows-inloggningen, bilden på den andra skärmen som går via dvi den startar upp redan när bios laddar, som det brukar.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Det är väl så att man måste köra Displayport för att få ut allt vad en 120hz skärm kan ge?
Jag vet att HDMI inte stödjer 120hz och att vanlig DVI inte stödjer 3D..(tror dual-dvi kan fixa det men är ej säker)

En fördel med displayport är kabeln, tunn och smidig.
En nackdel jag dock märkt är att bilden inte hoppar igång föräns jag kommer till windows-inloggningen, bilden på den andra skärmen som går via dvi den startar upp redan när bios laddar, som det brukar.

Stämmer att dual-link DVI klarar av det också.