Samsung röjer bärbar dator med Intel Ivy Bridge och Nvidia Kepler

Permalänk
Melding Plague

Samsung röjer bärbar dator med Intel Ivy Bridge och Nvidia Kepler

Samsung råkar publicera detaljerna bakom en kommande bärbar dator som innehåller några av vårens mest efterlängtade komponenter, inget mindre än Intel Ivy Bridge och Nvidia Kepler.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt men vill ha en Ultrabook :).

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

så stor dator men ändå inget nummeriskt tangentbord?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Skrivet av mille666:

så stor dator men ändå inget nummeriskt tangentbord?

Ja det såg rätt dåligt ut har dom stora tangenter eller stort avstånd mellan dom

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

så stor dator men ändå inget nummeriskt tangentbord?

Tycker också det verkar lite konstigt, tangentbordet måste vara gigantiskt för att kunna fylla ut till kanterna som det gör. Trodde först att det rörde sig om en 13-14 tummare när jag såg bilderna.

Permalänk

Har inte följt med ryktena så bra men har det spekuleras om prestanden i kommande Ultrabooks med Kepler/IB? Skulle gärna se en ultrabook med grym prestande till Diablo 3 release då jag reser en del och vill ha en lätt men samtidigt kraftfull maskin att spela på

Alltså, är det någon som kan gissa om det kommer att gå bra att köra Diablo 3 60FPS, settings spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem

Snygg, som alltid när Apple står för designen

Priset borde i realiteten hamna runt 17-18K när den hamnar i Sverige.

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kboman:

Snygg, som alltid när Apple står för designen

Priset borde i realiteten hamna runt 17-18K när den hamnar i Sverige.

Precis, tvivlar på att den konfigurationen släpps för det priset; alla mellanhänder lär ta en bit av kakan också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kboman:

Snygg, som alltid när Apple står för designen

Priset borde i realiteten hamna runt 17-18K när den hamnar i Sverige.

hehehe good one!

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem

Kändes ganska billigt enligt mig... I alla fall om man söker en desktop replacement

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av python_ormen:

Har inte följt med ryktena så bra men har det spekuleras om prestanden i kommande Ultrabooks med Kepler/IB? Skulle gärna se en ultrabook med grym prestande till Diablo 3 release då jag reser en del och vill ha en lätt men samtidigt kraftfull maskin att spela på

Alltså, är det någon som kan gissa om det kommer att gå bra att köra Diablo 3 60FPS, settings spelar ingen roll.

Jag vågar nästa lova att det kommer gå om du inte måste ha högra grafikinställningar. Sedan beror det väl en hel del på upplösning oxo.. och någon sådan uppgift verkar inte finnas..än?
EDIT: oj, upplösning stod visst. Men det bör ändå gå trots den höga upplösningen.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kboman:

Snygg, som alltid när Apple står för designen

Haha va? Den ser ut som en bärbar dator? Jag tänkte knappast på Apple när jag såg den men jag antar att vi alla är olika färgade.

Förövrigt, nice med ny teknik!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Förväntar mig att se en laptop riktad mot gamers från samsung med ivy/kepler inom en snar framtid. Ett annat tangentbord, och tjockare!

Se så tunn den är, kylningen lär inte imponera. Dessutom ser jag inte ett enda uttag för hörlur/mic, usb osv.
En sån tunn laptop säger mig, kasst ljud, dålig batteritid, blir varm som fan.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Undra vad ett Geforce GTX 675m kommer att prestera jämfört med GTX 570m och 580m ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

Vem tusan vill ha en blu-ray spelare? Snacka om att kasta pengarna i skön :S. Dessutom sjukt synd trist att datortillverkare aldrig kan balansera sina delar 16gb minne i en bärbar dator... varför? För att det ska låta bra så att folk som inte kan någonting om datorer tror att de spenderar sina pengar rätt.

Det är i alla fall kul att det börjar dyka upp modeller med ivy bridge och kepler Hoppas bara det kommer lite vettigare datorer där man inte tvingas betala för onödiga finesser utan för rå prestanda

Permalänk
Medlem

Fel bild???

Det snurrar en annan bild på nätet : http://www.racunalo.com/racunala/laptop/31654-samsung-np700g7...
Den HAR numeriskt tangentbord. Kan det möjligen vara så att bildserien inte är 17,3" utan 14"-varianten? Annars ser den ut att ha samma sunkiga tangentbord som 900-serien/macbook pro. Fullkomligt vidrigt att skriva mer än några rader på......AAAAAAgh kramp i tummen. Det känns lite sjukt att man köper en dator för 14 000 pix och ändå sätter sig med "the old and trusty one", med w2000 på, för att den har ett så bekvämt tangentbord. Någon har tänkt fel här. Kanske skall uppdatera "the old" till XP och sälja den nya helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Haha va? Den ser ut som en bärbar dator? Jag tänkte knappast på Apple när jag såg den men jag antar att vi alla är olika färgade.

Förövrigt, nice med ny teknik!

Det är en samsung ta och läs lite tekniknyheter (mobiltelefoner/surfplattor) så förstår du vad han menar med "Snygg, som alltid när Apple står för designen"

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar som taskig skärmupplösning. 1080p är sunkigt när det finns så mycket bättre, och speciellt för den prislappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingen_94:

Vem tusan vill ha en blu-ray spelare? Snacka om att kasta pengarna i skön :S. Dessutom sjukt synd trist att datortillverkare aldrig kan balansera sina delar 16gb minne i en bärbar dator... varför? För att det ska låta bra så att folk som inte kan någonting om datorer tror att de spenderar sina pengar rätt.

Det är i alla fall kul att det börjar dyka upp modeller med ivy bridge och kepler Hoppas bara det kommer lite vettigare datorer där man inte tvingas betala för onödiga finesser utan för rå prestanda

Precis! Det enda man använde De-Va-Det-spelaren till var att rippa dom få filmer som inte fanns på nätet (anno 2001). Vilken film finns inte på nätet idag? Lagligt eller inte? BR är lika dött som...som.... ja inte vet jag. Det känns väldigt passé att ödsla utrymme och vikt på något sådant. Kläm i ett 4G-kort istället.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Blesk:

Förväntar mig att se en laptop riktad mot gamers från samsung med ivy/kepler inom en snar framtid. Ett annat tangentbord, och tjockare!

Se så tunn den är, kylningen lär inte imponera. Dessutom ser jag inte ett enda uttag för hörlur/mic, usb osv.
En sån tunn laptop säger mig, kasst ljud, dålig batteritid, blir varm som fan.

Umm... vilken PC-tillverkare släpper datorer utan dem? Inte Samsung iaf.

I övrigt är just fördelen med Ivy Bridge och Kepler att de är kallare och strömsnålare än något varit tidigare, så kylningen behöver inte vara imponerande. Särskilt inte i ett aluminiumskal då skalet i sig blir en del av kylningen.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Halvera priset, bort med blu-rayen, göra den till 15.6" ge den 4gb ram ist och skala ner processor och grafik så köper jag.(En helt annan dator alltså)

Byggkvaliten verkar fin och jag ser ingen likhet med apples datorer forutom chassi matrialet.

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Medlem

ganska snygg dator med den kraften, skulle inte klaga om jag fick den priest var ganska djupt men det kommer nog gå ner lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

så stor dator men ändå inget nummeriskt tangentbord?

Verkligen konstigt då NP700Z5A, som är 15-tummaren i samma serie, har det.

Skulle själv föredra Ivy Bridge + AMD 76xx-kort i deras 14-tums 7 series.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är en samsung ta och läs lite tekniknyheter (mobiltelefoner/surfplattor) så förstår du vad han menar med "Snygg, som alltid när Apple står för designen"

Kan du förklara lite mer ingående tack?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Många som klagar på Blu-ray. Ja det känns som ett steg tillbaks att köra med DVD, speciellt när det kanske handlar om en besparing på 3-400 kr.

Själv hade jag velat ha Blu-ray i min laptop, men det är iof för att jag köper filmer. Vilket kanske inte de flesta gör här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Verkligen konstigt då NP700Z5A, som är 15-tummaren i samma serie, har det.

Skulle själv föredra Ivy Bridge + AMD 76xx-kort i deras 14-tums 7 series.

ok

Permalänk
Medlem

Jag vill ha THUNDERBOLT!
Kom igen Samsung, tvinga mig inte köpa Lenovo.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Många som klagar på Blu-ray. Ja det känns som ett steg tillbaks att köra med DVD, speciellt när det kanske handlar om en besparing på 3-400 kr.

Själv hade jag velat ha Blu-ray i min laptop, men det är iof för att jag köper filmer. Vilket kanske inte de flesta gör här...

håller med till 100%....varför så många icke-äpplen fortfarande har dvd som standard är ett mysterium....jag skulle lätt nöja mig med 8gb ram och tagit en blu-ray...nu kommer väl alla att gorma att jag använder si och så mycket ram för det och det programmet..men jag tror nog att de flesta pers som använder ram-intensiva program håller på med sådant på en stationär burk...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Kan du förklara lite mer ingående tack?

apple har ju stämt samsung för att ha kopierat deras design fler än en gång, både gällande surfplattor och mobiler

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Knogs:

Jag vill ha THUNDERBOLT!
Kom igen Samsung, tvinga mig inte köpa Lenovo.

Jag skulle säga att Lenovo gör de datorer som har högst byggkvalité