27 tum 16:9 och 30 tum 16:10 för samma pris.

Permalänk
Medlem

27 tum 16:9 och 30 tum 16:10 för samma pris.

Vad skulle ni välja ifall 30 tummarna fick samma pris som 27 tummarna?

skrev lite fel
Permalänk
Medlem

Vikham jag såg att du röstade på 27 tummaren, hur resonerar du?

Permalänk
Hjälpsam

Om det är helt identiska paneler;
16:9 för de flesta spel och film/media (får generellt bättre FoV i de flesta FPS med 16:9)
16:10 för det mesta arbete och vissa spel (har för mig tex SCII mår bäst av 16:10 och även andra RTS)

OBS, det är väldigt generellt med spelen, variationer mellan olika titlar finns.

Men jag skulle främst sett till vad det är för paneler och hur de presterar i förhållande till det du skall göra i första hand.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Måste vara årets sämsta poll. Generellt gäller större skärm = dyrare! Men i och med att det är samma pris så? Helt omöjligt att välja utan att veta vilka spec, modell, paneltyp mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Om det är helt identiska paneler;
16:9 för de flesta spel och film/media (får generellt bättre FoV i de flesta FPS med 16:9)
16:10 för det mesta arbete och vissa spel (har för mig tex SCII mår bäst av 16:10 och även andra RTS)

OBS, det är väldigt generellt med spelen, variationer mellan olika titlar finns.

Men jag skulle främst sett till vad det är för paneler och hur de presterar i förhållande till det du skall göra i första hand.

Jag har både en 27 tummare (2560x1440) och en 30 tummare (2560x1600). Jag använder 30 tummaren överlägset mest. Jag tittar på film, spelar och arbetar på den. Det är sant att man ser lite mer på sidorna i spel med 27 tummaren men det är inget jag lägger märke till över huvud taget. Det är såååå mycket underbarare att spela på 30 tummaren jämfört med 27 tummaren. Det är en enorm skillnad och mycket härligare upplevelse att spela på 30 tummaren.

Permalänk
Medlem

Hade tagit en 27".

Varför?
16:9 är bättre och skönare till film samt spel och eftersom skärmen är så stor tror jag inte jag hade saknat det där lilla extra på 30".

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

16:10 all the way.

16:9 känns helt felt för allt annat än film, och sådan ska ändå ses på minst 42" (enligt mig...)

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

16:10. det lilla extra på höjden gör rätt stor skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Hade tagit en 27".

Varför?
16:9 är bättre och skönare till film samt spel och eftersom skärmen är så stor tror jag inte jag hade saknat det där lilla extra på 30".

Det lilla extra?

Kolla jämförelsen: http://www.displaywars.com/27-inch-16x9-vs-30-inch-16x10

Jag som har båda skärmar kan säga att skillnaden är enorm. 27 tummaren är som en dvärg jämfört med 30 tummaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det lilla extra?

Kolla jämförelsen: http://www.displaywars.com/27-inch-16x9-vs-30-inch-16x10

Jag som har båda skärmar kan säga att skillnaden är enorm. 27 tummaren är som en dvärg jämfört med 30 tummaren.

Haha hade för mig att skillnaden var mindre Okejdå, visst, om priset var samma hade jag nog tagit 30"

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jerkanftw:

Hade tagit en 27".

Varför?
16:9 är bättre och skönare till film samt spel.

Instämmer

Finns väl ingen insatt som köper det utgående 16:10 formatet längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Instämmer

Finns väl ingen insatt som köper det utgående 16:10 formatet längre?

Insatt inom vad?

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Hedersmedlem

Forumtrolleri?

landahl och kol, sluta bråka med varandra nu för att hetsa fram fler avstängningar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||