Antec Kuhler 620, konstant 1.4kRPM men enligt tillverkare ska den gå mellan 1.4k-2.0k

Permalänk
Medlem

Antec Kuhler 620, konstant 1.4kRPM men enligt tillverkare ska den gå mellan 1.4k-2.0k

Ja som titlen säger, varför går den bara i 1400 men på alla möjliga sidor där man kan köpa den så står det i specen att den ska gå mellan 1400 till 2000 rpm?

Någon som vet varför det är så?

mvh

Permalänk

Pumpen ska alltid gå i 1400rpm, fläkten däremot ska kunna gå i 2kRPM och det gjorde min nog också med tanke på hur mycket den lät...
Min gissning är att du kollar hastigheten på pumpen i speedfan eller var det nu är du kontrollerar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Pumpen ska alltid gå i 1400rpm, fläkten däremot ska kunna gå i 2kRPM och det gjorde min nog också med tanke på hur mycket den lät...
Min gissning är att du kollar hastigheten på pumpen i speedfan eller var det nu är du kontrollerar det.

okej, så man kan alltså inte kolla hur snabbt fläkten snurrar?

Permalänk

Beror på hur du kopplat in den, är den monterad via pumpen tror jag inte det går men är inte säker då jag själv inte kom så lång i monteringen med originalfläkten då den lät för mycket för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Beror på hur du kopplat in den, är den monterad via pumpen tror jag inte det går men är inte säker då jag själv inte kom så lång i monteringen med originalfläkten då den lät för mycket för mig

okej, nä jag funderar iofs på at byta ut den, men är det lugnt att man har pumpen kopplad till cpu_fan sen själva fläkten till radiatorn antingen till en fläktkontroller eller en annan fan port på mb bara? och lämnar den som kommer från pumpen fri?