Permalänk
Medlem

Flimmer på plasma

Hej! Har min plasma kopplad via HDMI och detta "flimmret" uppstår bara då, har testat att se film via USB och det funkade fint.

Det är som ett sträck långt ner på skärmen sträcket är horisontal (Liggande) där bilden under sträcket inte riktigt hänger med i snabba rörelser. Så det är inget flimmer om bilden är stilla. Värt att tillägga är att det är nedre delen i VLC som har sträcket, om jag inte kör VLC i fullscreen så ser jag fotfarande sträcket igenom filmen. Har testat att använda Windows media player istället men samma problem. Har testat att byta HDMI porten på TVn. Men ska skaffa en Hdmi > DVI adapter till datorn och testa det (Har bara 1 HDMI utgång på datorn).

BTW. skriv om ni inte förstår vad jag menade eller om jag förklarade luddigt, försöker skriva mer utförligt då

EDIT: Video! http://www.youtube.com/watch?v=8T9Om_YT9yM&context=C3c12179ADOEgsToPDskKTmi0PzvVBO1WSdzNnF0_Q
Ni ser sträcket i nedersta delen av rutan jag drar runt, det är som om den övre delen av skärmen har delay

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

om du har bytt ingång på tvn och fortfarande har problemet låter det som att det är i grafikkortet problemet ligger. om du inte har problemet från någon annan hdmi-apparat också typ dvd/blu-ray/ps3/xbox?

har själv varit med om samma sak nämligen, som att nedre delen av bilden inte hänger med vid hastiga kamerarörelser, men jag fick det bara från ena grafikkortet med hdmi, med ett annat grafikkort med hdmi fick jag det inte, och inte heller från dvd eller ps3 med hdmi...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

om du har bytt ingång på tvn och fortfarande har problemet låter det som att det är i grafikkortet problemet ligger. om du inte har problemet från någon annan hdmi-apparat också typ dvd/blu-ray/ps3/xbox?

har själv varit med om samma sak nämligen, som att nedre delen av bilden inte hänger med vid hastiga kamerarörelser, men jag fick det bara från ena grafikkortet med hdmi, med ett annat grafikkort med hdmi fick jag det inte, och inte heller från dvd eller ps3 med hdmi...

Värt att testa med HDMI till DVI adapter? eller bara att köpa nytt grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enxorix:

Värt att testa med HDMI till DVI adapter? eller bara att köpa nytt grafikkort?

klart värt att testa adapter, det kostar ju ingenting jämfört med grafikkort. och så länge du inte testat från andra källor så är det ju inte säkert att det är grafikkortet heller. har du en laptop till exempel där du kan göra samma test som i videon? eller ett gammalt grafikkort?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

klart värt att testa adapter, det kostar ju ingenting jämfört med grafikkort. och så länge du inte testat från andra källor så är det ju inte säkert att det är grafikkortet heller. har du en laptop till exempel där du kan göra samma test som i videon? eller ett gammalt grafikkort?

Jo har en laptop skall testa med den. Tror du att man kan tjata till sig någon form utav reklamering för detta? Ganska dum fråga tror själv att det aldrig kommer att gå men kanske värt att testa

Permalänk
Medlem

Löste det, istället för duplicate displays så dom var likadana tog jag extend displays. Då upphörde problemet

Permalänk
Medlem

skönt att det löste sig

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII