Permalänk
Medlem

Kyla 2st 7970

Hej på er!

Jag är helt grön när det kommer till vattenkylning, försökt googla mig fram till ett vettigt svar och inte lyckats hitta något, försöker då fråga er som kan

Jag har 2st 7970's som jag vill vattenkyla. Inte för att överklocka dem utan för att få en jämn o fin ljudnivå. Och jag undrar därför om en 240 radiator är tillräckligt för att kyla båda korten? Anledningen till att jag frågar om just 240 är för att chassit till mitt nästa bygge inte har mer plats. Vad kan man räkna med för temps? Vad är bra och dåligt? Finns det extra bra 240 radiatorer?

Jätte tacksam för alla tips och svar!

Permalänk
Medlem

det ska nog gå bra om du har en av bra kvalite!( EK´s tycker jag är bra) allt under 100 grader du vet att det kommer kosta ca: 3500kr

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

får det plats en tjock eller en tunn radiator?

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Moneys no problem

Chassit som kommer husera radiatorn är ett corsair graphite 600t - i toppen. Tror det går in ett tjockt där också, fast det beror väl på hur tjock det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanner:

Moneys no problem

Chassit som kommer husera radiatorn är ett corsair graphite 600t - i toppen. Tror det går in ett tjockt där också, fast det beror väl på hur tjock det är

6cm + 25mm för fläktarna så 8.5cm. 11cm om du vill köra push and pull
Mät hur mycket plats du har där, blir lite lättare då att ha ngt att utgå ifrån.

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com