Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Autojustering ej tillgänglig

Hejsan!

Har ett problem med min skärm efter min formatering som jag gjorde för 2 dagar sen.
Den vill inte autojustera sig när jag trycker på "auto" knappen PÅ min Syncmaster 940b skärm, kommer upp Autojustering ej tillgänglig och funkar inte hålla inne "MENU" i 5 sek för då står det Autojustering låst.

Kan garantera att jag har exakt samma windows7 updates, cataclyst vision drivrituiner (senaste) som jag hade innan ominstallation av windows 7 pro x64. Så om någon vet vad det kan bero på.
Tycker min text är suddig och förr brukade hjälpa att auto justera skärmen så det blir klarare bild.

Det funka innan min formatering så jag tror inte det är min skärm som börjar ge upp. Skulle va en jäkla timming isåfall.

Någon som vet problemet? Kommentera gärna.

Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2010

Kör du via DVI? Då finns inte Autojustering tillgängligt, det är enbart om man kör VGA.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2005

Finns 2 saker du kan göra:
1. Gå in i skärmmenyn och justera skärpan

2. Gå in i kontrollpanelen -> utseende och anpassning -> bildskärm
Kolla på vänstra spalten och leta fram "Justera ClearType-text"
Ställ in texten till önskat värde

Asus P8Z77-V Deluxe | i5 3570K @ 1.14V/4.3GHz | Corsair Vengeance 1.6GHz 2x4GB
Asus GTX970 DCUII | Samsung 830 128GB | Samsung F3 1TB | Seagate Desktop 2TB
NZXT H440 White | EVGA G2 750W | Qnix 2710 @96hz | Xbox Wireless Controller

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Hotcpu6:

Kör du via DVI? Då finns inte Autojustering tillgängligt, det är enbart om man kör VGA.

Japp gör jag. Tack

Misstänkte det med, men det som oroa mig var att ja faktist hade dvi-dvi-d innan formateringen också. Dock hade jag vga med dvi adapter någon vecka innan ja bytte till dvi. De gick autojustera innan formatering men inte efter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av fishelefish:

Misstänkte det med, men det som oroa mig var att ja faktist hade dvi-dvi-d innan formateringen också. Dock hade jag vga med dvi adapter någon vecka innan ja bytte till dvi. De gick autojustera innan formatering men inte efter.

Mest rimliga förklaringen är att det gick att autojustera så länge du hade adaptern, men slutade fungera efter du körde dvi rakt genom... Och du kanske inte provade använda funktionen förrän efter formatteringen?

Cleartype kan helt klart hjälpa. Dubbelkolla även att du kör rätt upplösning och att inte någon overscanfunktion är påslagen.

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey