Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skoghall
Registrerad
Apr 2011

noctua NH-D14 Höga temperaturer

Hej alla glada!

jag sitter nu med min AMD Phenom(tm) II X6 1090T och just köpt Noctua nh-d14(med originalfläcktar)..
jag ligger just nu på mellan 25-30% användning av processorn och ligger i ungefär 50 grader.
jag äger ett nzxt h2 och har fläckkontroll på chassiet som ligger på högsta.

jag undrar om detta är en högt temperatur och ifall jag kan gjort något fel tex tagit för lite kylpasta.?

skulle vara trevligt med era åsikter!

tack på förhand
Superpunken!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollywood
Registrerad
Mar 2010

Något är definitivt fel.

Med min NH-D14 så låg jag på 50 grader vid full belastning på 4Ghz.

Montera om och tvätta allt rent noggrant och prova igen >: )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skoghall
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Nikkop:

Något är definitivt fel.

Med min NH-D14 så låg jag på 50 grader vid full belastning på 4Ghz.

Montera om och tvätta allt rent noggrant och prova igen >: )

a jag ska nog göra det... tack så mycket!
jag undrar en till sak till.. jag ligger på ungefär på 50 grader säger mitt moderkortprogramm
Men jag har laddat hem både Cpu Thermometer och core temp och båda visar 0°... är detta för att jag har kopplat in
processorn i CPU fläckstället på moderkortet ? för det var en fyrapinskontakt och noctuan hadde bara 3 pins

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Superpunken:

a jag ska nog göra det... tack så mycket!
jag undrar en till sak till.. jag ligger på ungefär på 50 grader säger mitt moderkortprogramm
Men jag har laddat hem både Cpu Thermometer och core temp och båda visar 0°... är detta för att jag har kopplat in
processorn i CPU fläckstället på moderkortet ? för det var en fyrapinskontakt och noctuan hadde bara 3 pins

Att du kopplar fläktar lite hursom påverkar inte tempraturavläsningarna. Det verkar som de för kärnorna är trasiga eller kallibrerade åt helvete.

| ASUS P8P67-PRO | Intel 2500K @ 4.7GHz | H80i | 4x4GB Corsair Vengance 1600MHz | GTX 780 | EVGA 750W G2 | Corsair Force 3 120GB | Tot. 4.5TB HDD | W7 64bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Sep 2011

stäng av core unlock i bios då det har en tendens att fucka upp sensorerna

AMD FX-9590 @ 4,90 GHZ | EK Vattenblock till CPU med 2x360 radiatorer | AMD Memory 4x4GB kit 1866MHZ | MSI R9 290X Lightning with EK Fullcover block | Asus ROG Crosshair V Formula-Z 990FX | Corsair 1000W PSU | Phantek Enthoo Pro | Razer Blackwidow Ultimate 2014 | Sennheiser PC-360 G4ME | 1st 240GB Samsung 840 Evo | 2x 1,5TB Samsung F1 | 1x 500GB Samsung

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skoghall
Registrerad
Apr 2011

Jag gjorde en liten bild på mina ut och in fläcktar ska jag byta någon och åt vilket håll ?

(PAINTSKILLZ)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
motala
Registrerad
Apr 2009

gissar på du ser värmen via amd overdrive? min vertion har ballat ur totalt och visar typ 15 grader mer än core temp

Moderkort:gigabyte ga990fxa -ud3 cpu: Amd 8320 oklockat cpucooler: noctuna nh-d14 Ramminne: 32 gb 1600 hyper x mhz Gpu: 7970 cf psu: corsair RM1000i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skoghall
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av martincool:

gissar på du ser värmen via amd overdrive? min vertion har ballat ur totalt och visar typ 15 grader mer än core temp

nej faktiskt så andvänder jag någonting som heter easyTune6 ever heard of it?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skoghall
Registrerad
Apr 2011

Det har fixat sig ! gjorde om gjorde rätt !