Ett mörkt tema till Sweclockers

Permalänk
Avstängd

För göra en Todo-lista känner jag

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Grusburk:

Kommer använda denna på heltid.

Bara en OFFTOPIC sak jag undrar över.
Jag älskar ubuntu font och undrar om jag på något sätt kan göra så att hemsidan skulle kunna använda det istället, har fonten på datorn osv.

Inga problem, lägg till denna css:en istället. Borde funka även utan att ha fonten installerad, fast det kan jag inte testa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RNG:

det funkar på hela hemsidan om du tar URLs starting with "http://www.sweclockers.com/"

Ah, taack så mycket.

Permalänk

Funkade jätte bra Tackar . Nu hoppas man bara på att SweClockers tar åt sig, och gör detta till ett standardval istället
Lite illa var det att få det till att funka Hittade inte riktigt det jag skulle hitta
Men så jobbigt var det inte Så gör om din lista lite på hur man gör Så till och med en som knappt aldrig surfar bör ju hitta
Allt ni behöver göra är att:
kopiera hela denna css:en. (Finns i första inlägget)
Klistra in i css-fältet i pluginet Stylish (Chrome, Firefox) (Även detta står i första inlägget hur ni får tag på det.)
För att göra detta, så gör så här
1: Starta Styles i webläsaren, Klicka på "Manage installed Styles"
2: Ute på den vänstra delen av skärmen finns det 2 knappar, klicka på "Write new Style"
3: Klista in CSS koden ni kopierade i början.
4: Klicka sedan på knappan " Specify"
5: Välj att "URL on the Domain" sen i det tomma fältet skriver ni www.sweclockers.com i fältet "Applies to"
6: Klicka på Save
7: Nu ska du ha kommit tillbaka till huvudsidan. Klicka på "Enable" och uppdatera Sweclockers.

Glömde skiva lite saker
Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Skäggig legend

GILLA

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Inga problem, lägg till denna css:en istället. Borde funka även utan att ha fonten installerad, fast det kan jag inte testa

http://blargmode.se/files/images/Screenshot(2012-02-17)13.32....

Du är ju underbar!

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk

Grymt jobbat!
Detta blir det att köra på 24/7!

Permalänk
Medlem

Har testat nu, ser skitbra ut! Starkt jobbat!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Coolt jobbat mannen!
Bra initiativ!

Sweclockers borde ju göra som Flashback, där man kan ändra tema skit enkelt i kontrollpanelen

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Geforce9500gt:

Funkade jätte bra Tackar . Nu hoppas man bara på att SweClockers tar åt sig, och gör detta till ett standardval istället
Lite illa var det att få det till att funka Hittade inte riktigt det jag skulle hitta
Men så jobbigt var det inte Så gör om din lista lite på hur man gör Så till och med en som knappt aldrig surfar bör ju hitta
Allt ni behöver göra är att:
kopiera hela denna css:en. (Finns i första inlägget)
Klistra in i css-fältet i pluginet Stylish (Chrome, Firefox) (Även detta står i första inlägget hur ni får tag på det.)
För att göra detta, så gör så här
1: Starta Styles i webläsaren, Klicka på "Manage installed Styles"
2: Ute på den vänstra delen av skärmen finns det 2 knappar, klicka på "Write new Style"
3: Klista in CSS koden ni kopierade i början.
4: Klicka sedan på knappan " Specify"
5: Välj att "URL on the Domain" sen i det tomma fältet skriver ni www.sweclockers.com i fältet "Applies to"
6: Klicka på Save
7: Nu ska du ha kommit tillbaka till huvudsidan. Klicka på "Enable" och uppdatera Sweclockers.

Tack för att du uppmärksammade mig på att instruktionerna var lite för basic, tänkte lägga till dina instruktioner men det blev en video av det istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Jag ville bara nämna att alla är välkomna att testa betan (Har citerat hela tråden xD)

Jag har uppdaterat första inlägget med info om hur ni gör det.

Kom gärna med feedback

Kan komma med två problem som dykt upp, om du inte redan är medveten över dem.

För det första får jag upp det klassiska 'vita' temat i textlådorna när jag går in på citat.

För den andra tror jag texten skulle vara enklare att läsa om den vore ljusare, den gråa färgen som du har nu tycker jag ger lite för svag kontrast.

Annars gillar jag VERKLIGEN vad du gjort, och detta kommer att användas till dess att Sweclockers själva inkluderar det i hemsidan.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DraLetterZ:

Kan komma med två problem som dykt upp, om du inte redan är medveten över dem.

För det första får jag upp det klassiska 'vita' temat i textlådorna när jag går in på citat.

För den andra tror jag texten skulle vara enklare att läsa om den vore ljusare, den gråa färgen som du har nu tycker jag ger lite för svag kontrast.

Annars gillar jag VERKLIGEN vad du gjort, och detta kommer att användas till dess att Sweclockers själva inkluderar det i hemsidan.

Citat-delen är fixad. Kolla in första inlägget för uppdateringar

(delvis, verkar göra lite som den vill)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ah underbart initiativ ! Skall hjälpa till och beta testa denna version

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DraLetterZ:

Kan komma med två problem som dykt upp, om du inte redan är medveten över dem.

För det första får jag upp det klassiska 'vita' temat i textlådorna när jag går in på citat.

För den andra tror jag texten skulle vara enklare att läsa om den vore ljusare, den gråa färgen som du har nu tycker jag ger lite för svag kontrast.

Annars gillar jag VERKLIGEN vad du gjort, och detta kommer att användas till dess att Sweclockers själva inkluderar det i hemsidan.

Som SeF.Thyph00n nämnde, citatgrejen är fixat ..igen

Jag har även lagt till ett tema med lite ljusare text, så kolla in den!

Permalänk
Medlem

den ljusare texten gjorde det verkligen ännu skönare big ups!

Permalänk
Medlem

Enbart jag som ser det såhär?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Som SeF.Thyph00n nämnde, citatgrejen är fixat ..igen

Jag har även lagt till ett tema med lite ljusare text, så kolla in den!

Detta är underbart!

CHEESE FOR EVERYONE!

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebbe605:

Ja, det känns ju inte rätt.

Har du följt instruktionen på videon som Blargmode lade upp? Kanske något steg du råkat glömma bort?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Gillar !

Visa signatur

felix

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sebbe605:

Jag har testat alla de senaste css:erna och inte lyckats råka ut för samma sak.
Det ser ut som om du har råkat göra något knasigt vid inklistringen. Testa igen

Permalänk

dom borde ha så man kan byta tema. så att mörkare tema på kvällen och ljusare på dagen ^^

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Detta måste testas absolut

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

indeed. verkar spännande.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Funkar kanon

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

underbart skönt me svart tema diggar de hårt o gör läsningen mycket skönare nattetid

Permalänk
Entusiast
Skrivet av turboprocess:

dom borde ha så man kan byta tema. så att mörkare tema på kvällen och ljusare på dagen ^^

Du kan byta, Du har Stylish ikonen uppe till höger, klicka på den så kan du sätta igång och stänga av mitt tema, alltså, byta mellan dem. Fungerar väldigt smidigt måste jag säga, det har Stylish folket gjort bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Jag har testat alla de senaste css:erna och inte lyckats råka ut för samma sak.
Det ser ut som om du har råkat göra något knasigt vid inklistringen. Testa igen

Ja kopierar väll in css:en där?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Har längtat efter detta! Swec är alldeles för ljus på kvällar/nätter. Går de att få denna look till IE också?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebbe605:

http://pastebin.com/5eQRgU4h funkar denna?

Pastea hela köret

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB