Ett mörkt tema till Sweclockers

Permalänk
Entusiast

Det regnar in svar snabbare än man hinner läsa xD
Jag ska iväg några timmar men när jag kommer tillbaka ska jag försöka få det att fungerar lika bra i Firefox och Opera som i Chrome, jag är rädd att det inte blir något av IE av det enkla skälet att IE är sämst

Men som SeF.Typh00n nämnde, förhoppningen är ju att sweclockers programmerare ska se hur populärt detta är och integrerar det på riktigt. Detta som jag har snickrat ihop nu är ju trots allt en getto lösning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OsNy:

Testade även de senaste som låg i första posten. Samma sak där.
Kanske har uppdaterats senaste timmen så testar igen.

Nope samma sak med den senaste.

Det kommer så småningom

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

finemang!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av OsNy:

Testade även de senaste som låg i första posten. Samma sak där.
Kanske har uppdaterats senaste timmen så testar igen.

Nope samma sak med den senaste.

Du kan kolla i changeloggen, jag skriver där såfort jag har uppdaterat något

Permalänk
Medlem

Såg inte den här förrän nu och kan bara säga SWEET!

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tack för den!

Använder du den senaste uppdateringen av CSS:en?

Den css:en som ligger på pastebin är en gammal version.

Fast som det är nu verkar Firefox och Opera inte fungera som det ska.

Jahadu! Den uppdateringen hade jag missat totalt!
Tack nu fungerar det!

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Som SeF.Thyph00n nämnde, citatgrejen är fixat ..igen

Jag har även lagt till ett tema med lite ljusare text, så kolla in den!

Vad är det jag ska spara för min special version för att få alla uppdateringar?

Edit: Såg nu att den fanns på första sidan!

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk

Riktigt gött!!!! Ögonen slappnar av direkt GILLAR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grusburk:

Vad är det jag ska spara för min special version för att få alla uppdateringar?

Ingenting egentligen, allt ska hållas uppdaterat

Annars är det bara att lägga till detta

/* Ubuntu font */

@font-face { font-family: Ubuntu; src: url('http://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/fonts/Ubuntu...'); } @font-face { font-family: Ubuntu; font-weight: bold; src: url('http://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/fonts/Ubuntu...'); }

body, div, p, blockquote, q, a, dl, dt, dd, ul, ol, li, h1, h2, h3, h4, h5, h6, pre, code, form, fieldset, legend, input, select, optgroup, option, textarea, button, table, tbody, tfoot, thead, tr, th, td{
font-family: Ubuntu, Tahoma, Arial, sans-serif;
}

Dold text
Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Du kan kolla i changeloggen, jag skriver där såfort jag har uppdaterat något

såg en bugg

http://www.sweclockers.com/recension/14699-intel-core-i7-3930...

All text på bilderna med resultaten är suddig och går ej att läsa för mig kan fixa print om det bara är för mig det är så.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grusburk:

såg en bugg

http://www.sweclockers.com/recension/14699-intel-core-i7-3930...

All text på bilderna med resultaten är suddig och går ej att läsa för mig kan fixa print om det bara är för mig det är så.

Den är också inräknad.

Ska ändra bakgrunden till något där man faktiskt kan läsa siffrorna

Detta är mer en Alfa än en Beta Vi lade upp den för att många var sugna på att testa, men det är långt kvar innan den egentligen är brukbar!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

as nice..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Grusburk:

såg en bugg

http://www.sweclockers.com/recension/14699-intel-core-i7-3930...

All text på bilderna med resultaten är suddig och går ej att läsa för mig kan fixa print om det bara är för mig det är så.

Tacka sweclockers för det, riktigt yra när det gäller transparent bakgrund och var det passar ^^
Ska se om det går att lösa det snyggt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Firefox's Stylish var inte i samma klass som Chromes

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Detta var riktigt skönt att använda

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:
Skrivet av Blargmode:

Jag har testat alla de senaste css:erna och inte lyckats råka ut för samma sak.
Det ser ut som om du har råkat göra något knasigt vid inklistringen. Testa igen

Har samma problem, fungerade bättre med första versionen ja kastade dit :/

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Inzanity:

Har samma problem, fungerade bättre med första versionen ja kastade dit :/

Felet är att Stylish till firefox inte är lika kompetent som det till chrome, jag ska ta tag i det när jag kommer hem om någon timme

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Felet är att Stylish till firefox inte är lika kompetent som det till chrome, jag ska ta tag i det när jag kommer hem om någon timme

Skickades från m.sweclockers.com

Sweet jävligt bra jobb ni gör för övrigt

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzanity:

Sweet jävligt bra jobb ni gör för övrigt

Håller med, hands down det bästa jag har sätt här på länge.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Inzanity:

Sweet jävligt bra jobb ni gör för övrigt

Skrivet av sebbe605:

Håller med, hands down det bästa jag har sätt här på länge.

Det är så jäkla härligt att höra hur mycket ni gillar det Grymt motiverande!

Här är alldeles för många att tacka för entusiasmen ^^

Permalänk
Medlem

bra gjort, det behöver dock finjusteras lite vilket jag tror ni är medvetna om.
vad har ni/du fått för svar från redaktionen?:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dauit:

bra gjort, det behöver dock finjusteras lite vilket jag tror ni är medvetna om.
vad har ni/du fått för svar från redaktionen?:)

https://twitter.com/#!/SweClockers/status/170277904176005121

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

oj va detta vora guld, jag hara bara inte fått tummen ur och klagat på swec!

Permalänk
Medlem

Ifall ni testar på annan .css för någon hemsida å stöter på buggar.
Rensa cache samt ladda om sida från grund så ska använd .css visas som det är tänkt

Ska mixtra med min .css senare när jag ids, men att invertera räcker långt kan jag säga, visst man saknar väl lite av de oranga som ska finnas i grund, men hellre 90% mörka färger än 90% vitt!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Har testat det nya temat ett par timmar nu Helt underbart för ögonen osv Buggar till i bland Men en beta ska inte vara helt perfekt heller Tackar så mycket för ditt intresse att "rädda" våra stackars ögonen under dom mörka timmarna Uppskattar verkligen att kunna gå upp på natten, sätta mig vid datorn, kunna våga gå in på Swec, utan att behöva blunda när man trycker på Enter för att slippa bli flashad Keep The Work Update

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Måste säga att det var nog ett av dom värsta teman jag skådat på länge.
Tyvärr, riktigt tråkigt och fantasilöst.

Det som sweclockers har fungerar alldeles utmärkt. och man behöver inte sitta och nörda timtals framför skärmen utan kan ta en pause då och då om det är så jobbigt med ett ljust tema.

Jag hoppas inte att detta tema har någon större inflytande på utvecklings teamet bakom sweclockers hemsida.

Jag säger nej till detta förslag.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Måste säga att det var nog ett av dom värsta teman jag skådat på länge.
Tyvärr, riktigt tråkigt och fantasilöst.

Det som sweclockers har fungerar alldeles utmärkt. och man behöver inte sitta och nörda timtals framför skärmen utan kan ta en pause då och då om det är så jobbigt med ett ljust tema.

Jag hoppas inte att detta tema har någon större inflytande på utvecklings teamet bakom sweclockers hemsida.

Jag säger nej till detta förslag.

Vaknat på fel sida eller? det är knappast så att sweclockers.com BARA kommer att ha ett mörkt tema, utan snarare en valmöjlighet om man så önskar (personligen tycker jag att de e helt underbart att de äntligen dyker upp ett mörkt tema) för övrigt så är sweclockers.com originala tema exakt lika "tråkigt och fantasilöst" bara i andra färger så jag förstår inte riktigt ditt argument..Det är uppenbarligen flertalet som tycker att detta är en jävligt bra idé och finner det väldigt påfrestande med väldigt ljust forum (mig själv inräknad), bara för att ja kan ta en paus då och då betyder det inte att problemet försvinner så även där är ditt argument felaktigt..

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzanity:

Vaknat på fel sida eller? det är knappast så att sweclockers.com BARA kommer att ha ett mörkt tema, utan snarare en valmöjlighet om man så önskar (personligen tycker jag att de e helt underbart att de äntligen dyker upp ett mörkt tema) för övrigt så är sweclockers.com originala tema exakt lika "tråkigt och fantasilöst" bara i andra färger så jag förstår inte riktigt ditt argument..Det är uppenbarligen flertalet som tycker att detta är en jävligt bra idé och finner det väldigt påfrestande med väldigt ljust forum (mig själv inräknad), bara för att ja kan ta en paus då och då betyder det inte att problemet försvinner så även där är ditt argument felaktigt..

Jag gillade det inte och det föll mig inte i smaken. Istället för att skriva massa strunt om att mina argument är felaktiga så acceptera istället min åsikt.

Du behöver inte gilla den eller hålla med det är du fri att göra som du vill, men jag har rätt till min.

Och bara för att jag inte tycker som du har jag vaknat på fel sida???.

Det var precis som jag skrev, fantasilöst och tråkigt.
Acceptera det eller inte, men du behöver inte skriva strunt.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Jag gillade det inte och det föll mig inte i smaken. Istället för att skriva massa strunt om att mina argument är felaktiga så acceptera istället min åsikt.

Du behöver inte gilla den eller hålla med det är du fri att göra som du vill, men jag har rätt till min.

Och bara för att jag inte tycker som du har jag vaknat på fel sida???.

Det var precis som jag skrev, fantasilöst och tråkigt.
Acceptera det eller inte, men du behöver inte skriva strunt.

*Stoppar in nappen*

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Jag gillade det inte och det föll mig inte i smaken. Istället för att skriva massa strunt om att mina argument är felaktiga så acceptera istället min åsikt.

Du behöver inte gilla den eller hålla med det är du fri att göra som du vill, men jag har rätt till min.

Och bara för att jag inte tycker som du har jag vaknat på fel sida???.

Det var precis som jag skrev, fantasilöst och tråkigt.
Acceptera det eller inte, men du behöver inte skriva strunt.

Hurvida jag "accepterar" din åsikt eller inte hör inte hit öht, du får självklart ha en egen åsikt och de har jag heller inte sagt något om.
De va du som skrev argument mot ett tema som jag och många med mig tycker om, varvid jag svarade på dina argument och anser att dom är felaktiga, varpå du svarar att jag skriver "strunt"

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna