Permalänk

CoolIT ECO A.L.C Overheat

Hej. jag har en ECO och kylare och har haft den i 1 år och igår så gick graderna upp till 80-90 grader och datorn stängs av...
sitter på en Intel quad q6600, läst på lite forums och flera med samma problem men hittade inga lösningar

Permalänk
Medlem

Hjälpte en vän med en sådan processor för inte längesen då den också blev mycket varm och datorn lät som om damsugaren försökte flyga till månen!

Det var otroligt mycket damm i datorn och fast i processor kylaren! Det är en Intel standard kylare för övrigt och de är inge vidare bra.

Har du provat att öppna datorn och blåsa bort allt damm?
Kan också vara värt att prova med en bättre kylare och se över kylpastan i samma veva.

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk

Jag har rengjort hela datorn igår så finns inget dam eller liknande men jag tycker ju att jag ska kunna sitta och spela på jesper.nu utan att datorn inte ska bli för varm och stänga av det är ju ändå en vattenkylning

Permalänk

Jag tror det är något konstigt med cpu kylaren för det fungerar med en standard intel kylare jag har bytt pasta och allt men fungerar inte

Permalänk
Medlem

Måste vara pumpen som slutat fungera då. Låter den något? Du kanske har garanti på den fortfarande?

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk

jasså då var de det då :/ aja orkar inte skicka in det beställer en ny ist, får gå ut och slå sönder den med släggan tack för svaren