HDMI slutat fungera (Panasonic Viera TH-50PX8E)

Permalänk

HDMI slutat fungera (Panasonic Viera TH-50PX8E)

Tjena, för någon vecka sedan slutade jag få bild från min TV.

Vanligtvis så hade jag den ansluten till datorn men nu verkar det inte fungera med något.

Har provat med Datorn, en annan dator, xboxet och en boxer.. Men vill fortfarande inte fungera.

Har kollat på internet och är tydligen inte den enda med HDMI-problem när det gäller panasonic och undrar om det finns något
jag kan göra för att fixa det.

Mvh.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk

Går det möjligtvis att köra datorn genom HDMI>Component? Märkte att component fortfarande funkar för vissa.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Testpilot

Det finns med största sannolikhet inget du kan göra själv vilket du säkert även läst bland de andra som haft problem. Det som gäller för att få det fixat är att lämna in din TV på reparation, är den under tre år är det bara att reklamera den men annars får du höra med en verkstad vad det kan kosta att laga det.

Vad jag läst kan just Panasonic vara känsliga för att köra en dator via HDMI och egentligen rekommenderar de det inte alls.

Du kan inte omvandla HDMI till komponent utan en dyr omvandlare: http://www.hdtvsupply.com/hdtocoad.html

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av hunden:

Det finns med största sannolikhet inget du kan göra själv vilket du säkert även läst bland de andra som haft problem. Det som gäller för att få det fixat är att lämna in din TV på reparation, är den under tre år är det bara att reklamera den men annars får du höra med en verkstad vad det kan kosta att laga det.

Vad jag läst kan just Panasonic vara känsliga för att köra en dator via HDMI och egentligen rekommenderar de det inte alls.

Du kan inte omvandla HDMI till komponent utan en dyr omvandlare: http://www.hdtvsupply.com/hdtocoad.html

Okej, tack för snabbt svar.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator