µTorrent startar likt förbaskat vid uppstart trots ändringar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tjörn
Registrerad
Dec 2008

µTorrent startar likt förbaskat vid uppstart trots ändringar.

Hejsan!

Sitter här på en Macbook Pro 13" från 2011. Körde bootcamp (Windows 7) på den och har då fixat detta programmet "µTorrent". Vill inte att några som helst program ska startas upp efter inloggning, men likt förbaskat startar µTorrent upp hela tiden.

Har varit inne i MSCONFIG och ändrat några få miljoner gånger nu att jag INTE vill att µTorrent ska starta vid uppstart. Det funkar fint ända tills den dagen jag använder mig av programmet, stänger av det och tänker inte mer på det. Men uppstarten efter den gången jag senaste använde det så startar skiten upp ÄNDÅ.

Hur kan jag göra för att inte få skiten att starta upp hela tiden? Utan att av-installera självklart..

Edit:
• Uppstart > program startas > tar bort från listen på program som ska startas vid uppstart > startar om dator > program > startar inte
(Efter användning 1 gång senaste uppstart)
• Uppstart > program startas av sig själv igen även efter ändring > Hur får man bort det?

• Ryzen R7 1700 • G.Skill 16gb @ 3200Mhz • 250GB SSD + 2TB HDD • Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 • Palit GTX1080Ti Jetstream •

• EVGA G2 Supernova 650w • Corsair K70 RGB Brown • Steelseries Rival 300 • QPad QH90 Black • NZXT S340 Elite Black •

En prick • Två stycken DELL U2414H (24" 1920x1080) • Två prick

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Istället för att ändra i windows, varför inte bara ändra i din torrent?

Skickades från m.sweclockers.com

| ASUS P8P67-PRO | Intel 2500K @ 4.7GHz | H80i | 4x4GB Corsair Vengance 1600MHz | GTX 780 | EVGA 750W G2 | Corsair Force 3 120GB | Tot. 4.5TB HDD | W7 64bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

Det finns en inställning i uTorrent också, kolla där.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H
NAD T787 | B&W CM10S2, CMC2S2, DB1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

troligtvis finns det en inställning om automatisk startup inuti ut
så även om du ändrar själv i msconfig så ställer ut tillbaks varje gång du kör programmet
så ändra i ut så ska du se att det funkar

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköpings Län
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Sjoooberg:

Hejsan!

Sitter här på en Macbook Pro 13" från 2011. Körde bootcamp (Windows 7) på den och har då fixat detta programmet "µTorrent". Vill inte att några som helst program ska startas upp efter inloggning, men likt förbaskat startar µTorrent upp hela tiden.

Har varit inne i MSCONFIG och ändrat några få miljoner gånger nu att jag INTE vill att µTorrent ska starta vid uppstart. Det funkar fint ända tills den dagen jag använder mig av programmet, stänger av det och tänker inte mer på det. Men uppstarten efter den gången jag senaste använde det så startar skiten upp ÄNDÅ.

Hur kan jag göra för att inte få skiten att starta upp hela tiden? Utan att av-installera självklart..

Edit:
• Uppstart > program startas > tar bort från listen på program som ska startas vid uppstart > startar om dator > program > startar inte
(Efter användning 1 gång senaste uppstart)
• Uppstart > program startas av sig själv igen även efter ändring > Hur får man bort det?

Inställningen i programmet (y)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Gå in i utorrent

>Inställningar/Options

>Allmänt/Preferences

Under språkväljaren till höger så finns det en ruta man kan kryssa i/ur ''starta utorrent vid systemstart/Start utorrent on system startup'' testa att bocka ur den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tjörn
Registrerad
Dec 2008

Jaha gubbar, vi har löst det. Tycker nästan att det borde räcka med att ändra det inne i MSconfig! Men nej då, jaja. Nu är problemet löst. Var inne i inställningarna lite förut men hittade inget intressant, alltid missar man något..

Tack för allt!

• Ryzen R7 1700 • G.Skill 16gb @ 3200Mhz • 250GB SSD + 2TB HDD • Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 • Palit GTX1080Ti Jetstream •

• EVGA G2 Supernova 650w • Corsair K70 RGB Brown • Steelseries Rival 300 • QPad QH90 Black • NZXT S340 Elite Black •

En prick • Två stycken DELL U2414H (24" 1920x1080) • Två prick