Kan jag koppla in en ny liten surfdator till vga/hdmi på min skärm [köra 2 datorer]?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2006

Kan jag koppla in en ny liten surfdator till vga/hdmi på min skärm [köra 2 datorer]?

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200910/200910081...

Jag äger idag en samsung P2450h. Den har vga/dvi/hdmi anslutning på baksidan.

Jag har tänkt köpa en laptop alternativt en liten smidig dator och koppla till någon av de lediga ingångarna. Frågan är om det är så enkelt?
Kan jag alltså köra 2 datorer på samma skärm [eller i teorin till och med 3?]

Man kan välja input signal lätt med hjälp av touch-knapparna på framsidan skärmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Nov 2011

Du kan väl köra HDMI på ena och PCI på andra?
eller köpa en HDMI switch?

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Apr 2011

du kan inte visa bilden från 2 datorer samtidigt, dock så kan du ha båda skärmarna inkopplade och växla mellan datorerna

Jag hålls inte ansvarig för alla råd jag ger!
Citera för snabba svar
Skol/bärbar: lenovo Ideapad u550 stationära: i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av Mr.Azum:

du kan inte visa bilden från 2 datorer samtidigt, dock så kan du ha båda skärmarna inkopplade och växla mellan datorerna

Det var så jag tänkte Alltså bara koppla om In-signalen på skärmen så man kan byta mellan att surfa på den ena och göra musik på den andra.

Så det var så enkelt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av coxen:

Det var så jag tänkte Alltså bara koppla om In-signalen på skärmen så man kan byta mellan att surfa på den ena och göra musik på den andra.

Så det var så enkelt?

ja

Jag hålls inte ansvarig för alla råd jag ger!
Citera för snabba svar
Skol/bärbar: lenovo Ideapad u550 stationära: i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB