Vad bör passa mig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Vad bör passa mig?

Tja!

Är inne på att skaffa någon sorts filserver/NAS men har riktigt dålig koll på hur det fungerar. Skulle därför vilja fråga er vilken lösning som skulle passa mig bäst?

Egenskaper / Vad jag skulle vilja göra med den:
-Spara/hämta filer från laptop (Windows 7), Iphone samt Android surfplatta i hemnätverket men även från 3G*!?
-Strömma filmer på hemnätverket till dator/surfplatta.
-Använda torrentklient på den.
-Tillgänglig 24/7 (dvs strömsnål)

Har innan haft en dedikerad HTPC med stor lagringskapacitet men jag tycker att det var för mycket pengar för den lilla användning jag hade av HTPC'n därför ska den nu säljas. Jag har 2 st 1TB hårddiskar över från den och utifrån dessa skulle jag gärna vilja hitta den billigaste lösningen till mina behov.

*Hur löser man detta smidigast? FTP? Kan tänkte mig att nöja mig med dropbox och skippa att dela utanför hemnätverket om det blir för krångligt.

Tacksam för alla svar!
MVH

Edit: Märkte att jag nog postat i fel forum. "Kontaktar Mod"

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

*Tråd flyttad*

Skicka gärna en bättre, tydligare rubrik via PM om vad du söker efter, se §3.1 i reglerna. Nu säger rubriken egentligen inte någonting.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av EnJoker:

Tja!

Är inne på att skaffa någon sorts filserver/NAS men har riktigt dålig koll på hur det fungerar. Skulle därför vilja fråga er vilken lösning som skulle passa mig bäst?

Egenskaper / Vad jag skulle vilja göra med den:
-Spara/hämta filer från laptop (Windows 7), Iphone samt Android surfplatta i hemnätverket men även från 3G*!?
-Strömma filmer på hemnätverket till dator/surfplatta.
-Använda torrentklient på den.
-Tillgänglig 24/7 (dvs strömsnål)

Har innan haft en dedikerad HTPC med stor lagringskapacitet men jag tycker att det var för mycket pengar för den lilla användning jag hade av HTPC'n därför ska den nu säljas. Jag har 2 st 1TB hårddiskar över från den och utifrån dessa skulle jag gärna vilja hitta den billigaste lösningen till mina behov.

*Hur löser man detta smidigast? FTP? Kan tänkte mig att nöja mig med dropbox och skippa att dela utanför hemnätverket om det blir för krångligt.

Tacksam för alla svar!
MVH

Edit: Märkte att jag nog postat i fel forum. "Kontaktar Mod"

Hej,

Mitt tips är att du tittar lite på Synology, dom är grymt bra och har det du söker...
kolla in på synology.com för mera info. Dom har massa olika modeller. Så någon
borde passa dig allt.

// Freddan

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?