Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011

Är Kylpasta strömförande?

Tja, håller på att rengöra mitt PS3 efter som den överhettar när jag spelar och när jag blåste bort med kompressorn så råkade lite kylpasta komma på moderkortet och undrar om Kylpasta är strömförande så man inte kör igång ps3 med lite kylpasta kvar på moderkortet? Tack

Chassi: Fractal Design Define XL Moddat för vattenkylning för CPU och GPU Radiatorer: 280mm och 140mm Moderkort: Asus ROG Maxiumus VI Hero RAM: 16GB @ 2Ghz GPU: AMD 7970 3GB Refrence @ 1,2Ghz SSD: 1st Samsung EVO 500GB & 2st OCZ Agility 3 120GB RAID 0 + 2TB HDD CPU: Intel i7 4770K @ 4GHz Tangentbord: QPAD MK-85 Mus: QPAD 5K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

En del är det, annan inte. För säkerhets skull kan du ka ta bort pastan med kemisk ren aceton eller bensin.

Hur kom du ens åt kylpastan? Om du lyft på kylflänsar måste du ta bort all gammal kylpasta och applicera ny pasta. Om du bara slår på kylflänsen igen kan du få luftbubblor i kylpastan, vilket leder till sämre värmeledningsförmåga, vilket kan leda till att den överhettar trots att den är "ren".

Skickades från m.sweclockers.com

| ASUS P8P67-PRO | Intel 2500K @ 4.7GHz | H80i | 4x4GB Corsair Vengance 1600MHz | GTX 780 | EVGA 750W G2 | Corsair Force 3 120GB | Tot. 4.5TB HDD | W7 64bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Chmat76:

En del är det, annan inte. För säkerhets skull kan du ka ta bort pastan med kemisk ren aceton eller bensin.

Hur kom du ens åt kylpastan? Om du lyft på kylflänsar måste du ta bort all gammal kylpasta och applicera ny pasta. Om du bara slår på kylflänsen igen kan du få luftbubblor i kylpastan, vilket leder till sämre värmeledningsförmåga, vilket kan leda till att den överhettar trots att den är "ren".

Jag lämnade kvar de och tänkte ta bort de och lägga på ny efter jag hade blåst bort dammet. men de va enganska stor klump som jag råkade blåsa på och så hamnade den på kortet med det borde väl gå att ta bort med t-röd elr?

Chassi: Fractal Design Define XL Moddat för vattenkylning för CPU och GPU Radiatorer: 280mm och 140mm Moderkort: Asus ROG Maxiumus VI Hero RAM: 16GB @ 2Ghz GPU: AMD 7970 3GB Refrence @ 1,2Ghz SSD: 1st Samsung EVO 500GB & 2st OCZ Agility 3 120GB RAID 0 + 2TB HDD CPU: Intel i7 4770K @ 4GHz Tangentbord: QPAD MK-85 Mus: QPAD 5K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

Kylpasta med silver i är extremt strömförande. Dom utan bör inte vara, dumt o chansa dock

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Kanske, det finns olika typer och vissa innehåller metallpulver.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Gimbergsson:

Jag lämnade kvar de och tänkte ta bort de och lägga på ny efter jag hade blåst bort dammet. men de va enganska stor klump som jag råkade blåsa på och så hamnade den på kortet med det borde väl gå att ta bort med t-röd elr?

Jaoo... Det känns så. Jag har aldrig rengjort ett Mobo innan, men det känns orimligt att det inte skulle tåla lite T-röd, aceton eller bensin.

| ASUS P8P67-PRO | Intel 2500K @ 4.7GHz | H80i | 4x4GB Corsair Vengance 1600MHz | GTX 780 | EVGA 750W G2 | Corsair Force 3 120GB | Tot. 4.5TB HDD | W7 64bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011

Det verkar som de inte är strömförande för den hade lite gammal kylpasta på kortet och så var dom inte så snåla när dom la på de.