Ny datorskärm ska inhandlas, ska användas för gaming. Vad ska man ha???

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Ny datorskärm ska inhandlas, ska användas för gaming. Vad ska man ha???

Hej!
Ska inhandla en ny datorskärm, (Budget 2500:-) men kan inte mycket om skärmar.
Antar att skärmen ska vara 1920x1080, men det är allt jag vet.

Ska spela följande spel med skärmen:
Battlefield 3
Starcraft 2
Guild wars 2

Så vad behövs?
Är detta något att ha? http://www.webhallen.com/hardvara/144726-eizo_23_foris_fs2332_fnatic_limited_edition

Tackar på förhand för hjälpen!

$DO || ! $DO ; try
try: command not found

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tanzcentrum, Stuttgart
Registrerad
Feb 2007

Den du länkade är en riktigt fin skärm. Har använt den på jobbet en hel del. Eizo är kvalitet.

Das Haus, det bästa inom House.

Interviewer: Who shot first, Han or Greedo?
Harrison Ford: "I don’t know and I don’t care"

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av kokkojambo:

Den du länkade är en riktigt fin skärm. Har använt den på jobbet en hel del. Eizo är kvalitet.

bra skärm. tummen upp!

Eizo har bra kvalitet på sina skärmar vilket betyder att du får mindre problem med ljusblödning och liknande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nykvarn
Registrerad
Apr 2010

Här har du en bra recension angående den skärmen: http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1319623405 Den har ju då 16:9 och inte 16:10 i bildformat och då beror det väl mest på vad man föredrar. Jag ska själva byta från en LG W2220P-BF(16:10) till tre sådana Eizo att köra Eyefinity i, vad tror ni andra om det? Hoppas inte på att bli för besviken på 16:9 och att jag vänjer mig

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz