Problem med upplösning från dator till TV

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Problem med upplösning från dator till TV

hallå sweclockare Jag har en HP Probook 6450b som jag länge har kunnat koppla till min 42" LCD TV via VGA, med högsta upplösning utan några som helst problem. För någon vecka sen så ville inte tv:n visa högsta upplösning, så jag fick gå in i grafikinställningarna för att där igenom skapa en anpassad upplösning... detta fungerade tills jag ominstallerade datorn för några dagar sedan... Resultatet: Upplösningen är 1366 x 768 på en 42" då kanske ni fattar hur suddig bilden blir Man tycker ju att dessa problem borde försvunnit när man ominstallerar datorn och dessutom ger den ALLA senaste drivrutiner...

Nu kan jag inte ens skapa anpassade upplösningar, ingenting händer när jag ändrar upplösningen. enda sättet att ändra upplösning är via Windows egna "bildskärmsupplösning" där ja då bara kommer upp i vad datorns bildskärm klarar av, d.v.s 1366 x 768... Vad gör jag :s ???

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2011

samma drivrutiner/kabel mm? har du det på "Utvidga dessa bildskärmar" eller "spegla" mm?

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

tror inte de e samma drivrutin... vet bara att det är den senaste drivrutinen. Ja det är samma kabel... jag brukar ha på "visa bara skrivbordet på skärm 2" eller vad det nu heter

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i