Permalänk

Modda Antec Kuhler H2O 620 CPU-Kylare

hejsan som sagt vill jag se om det går att byta ut slangarna från en Antec Kuhler H2O 620 CPU-Kylare till andra fina ? isåfall hur ? är det inte bara att ta nya slanga och ny vätska ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazzalito:

hejsan som sagt vill jag se om det går att byta ut slangarna från en Antec Kuhler H2O 620 CPU-Kylare till andra fina ? isåfall hur ? är det inte bara att ta nya slanga och ny vätska ?

Det kan man göra men du behöver lägga till en reservoar i loopen så du kan fylla systemet igen.
Har för mig jag såg ett inlägg på overclock.net med en snubbe som gjort detta med en Antec 920. Transparenta slangar med blå vätska i en vit dator så det var snyggt.

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Hedersmedlem

Reservoar behövs inte men det kan vara lite bökigt att fylla utan. Är ju inte precis fullt vid leverans ändå så kanske ett icke-problem

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

borde inte vara omöjligt dock blir det som sagt lite svårt att få det fyllt, men om man sätter ihop kittet under vatten (samma som du ska ha i loopen) bör det gå om man bara vrider och vänder lite så det inte blir några luftfickor.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk

tror du att du kan skicka länken till mig om du hittar den?

är rätt ny på det med vattenkylning så jag köpte 2 st för att testa men kan man få lite mer info om vad en reservoar är och så vidare *?