Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

RMA BenQ

Hej jag har precis fått en ersättningskärm då min BENQ skärm vägrar ge bild.

Har 2 frågor:

Kan ja skicka min trasiga skärm i samma låda som ersättningsenheten kom i? De var ju ett tag ja köpte den så jag har ju inte gammla kartongen kvar...

De står också att ja ska märka med RMA nummer och felbeskrivning, ska ja bara skriva de på ett papper och stoppa ner skiten i lådan :S?

EDIT: känner mig som en idiot för att ja ens frågar detta..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2003

Packa ner den defekta skärmen i samma låda som ersättningsskärmen kom i.
Vet inte hur kartongen ser ut, men tejpa fast en lapp eller skriv direkt på kartongen ditt RMA nummer.
Du kan lägga en detaljerad felbeskrivning i kartongen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Tack för svar! :D!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Ring benQ och fråga annars, de är rätt hjälpsamma; 08-51992048.

CPU: I7-3930k@4,2 GHz + Noctua NH-D14 // GPU: EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ // RAM: 16 GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz // MoBo: Asus P9X79 Pro // PSU: NZXT HALE90 1000w 80+ Gold // SSD: Samsung 830(128GB) + Crucial M500(240GB) + Crucial MX300(525GB) // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Fractal Design Define XL R2 // OS: Win 10 Pro // Skärm: AOC g2460Pg + BenQ GL2450.