Permalänk

RMA BenQ

Hej jag har precis fått en ersättningskärm då min BENQ skärm vägrar ge bild.

Har 2 frågor:

Kan ja skicka min trasiga skärm i samma låda som ersättningsenheten kom i? De var ju ett tag ja köpte den så jag har ju inte gammla kartongen kvar...

De står också att ja ska märka med RMA nummer och felbeskrivning, ska ja bara skriva de på ett papper och stoppa ner skiten i lådan :S?

EDIT: känner mig som en idiot för att ja ens frågar detta..

Permalänk
Medlem

Packa ner den defekta skärmen i samma låda som ersättningsskärmen kom i.
Vet inte hur kartongen ser ut, men tejpa fast en lapp eller skriv direkt på kartongen ditt RMA nummer.
Du kan lägga en detaljerad felbeskrivning i kartongen.

Permalänk

Tack för svar! :D!

Permalänk
Medlem

Ring benQ och fråga annars, de är rätt hjälpsamma; 08-51992048.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.