Permalänk
Medlem

Vad ska man skaffa för kylare till 2600K?

Hallå!

Jag gör det ytterst förbjudna och saxar ett inlägg jag gjort i grafikkortsdelen då jag tänkte byta ämne. Jag undrar vad man ska satsa på för kylare till en 2600K (samt mitt MSI GTX580). Ursprungstanken kan ni hitta HÄR.

Jag är helt grön på databyggen och är livrädd för att förstöra något men jag är på intet sätt oteknisk så om ni har förslag på kylare så tar jag tacksamt emot!

Just nu har jag ett R3-chassie med originalfläktar. En bak, en fram. Tänkte lägga typ en tusenlapp på ny kylning. Någon som har förslag på fläktar/kylare? Har själv tittat på detta (bortse från ramminnena, de är till min MB), är det något att ha?

Tack på förhand!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

antec khüler 620 eller 920 vattenkylning

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk

Ifall du vill ha en tyst dator kör på en silver arrow, som klarar klocka stabilt till hög klock.
Men om du skiter i ljud kör på en h70/80(vet inte om h100 passar men annars är den bra men dyr) eller h2o 620/920.
Men jag kommer aldrig köra ett helt slutet vattensystem ingen(då det låter för mycket till förhållande av pris)
Men annars är den noctuan bra:) lite Överdrivna fläktar. Ta några för 150kr istället:) kanske till och med PWM?;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk

Skulle gå för en H40, det är vad jag har och den funkar perfekt!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits