Permalänk
Medlem

Hög idle temp med nytt grafikkort.

Hej!

Ska börja med att säga att jag är en toknoob på detta.

Jag installerade nyss ett extra gtx460 för jag var sugen på SLI. Men jag märkte snabbt att min idle temp på processorn (i5760 klockad till 3,8) gick upp cirka 10 grader(!) från ~30 till ~40 (vattenkyld). Bör jag vara orolig? Eller är det helt i sin ordning?

Hoppas någon har en åsikt!!!

Permalänk

Inget att vara orolig för enligt mig, men lite hög ökning, men annars kan du väll öka fläktarna om du blir lite orolig:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag har fullsmockat med fläktar. 1topp som blåser ut. 1botten som blåser in. 1 sida som blåser ut. 2 front som blåser in. Och vattenkylarfläkten som blåser ut där bak. Bör kanske överväga och optimera luftflödet Men jag vet inte riktigt hur :?

Permalänk
Medlem

Är nog helt i sin ordning om du har någon kylare på grafikkorten som dumpar värmen i chassit samt om din vattenkylning blåser luften ut ur chassit.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Okey, tack för hjälpen! Då lugnar jag ner mig lite nu

Permalänk
Medlem

Ett tips är ju att vända på fläkten du har på sidan, borde sänka din processortemp nån grad, och kommer garanterat att sänka loadtempen på grafikkorten.

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Precis vad jag ttänkte säja. Fläkten på sidan ska blåsa in.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gjorde det nu! Sänkte tempen ett par grader

Permalänk

Om du sätter den och blåsa in borde både CPU men framförallt korten bli mycket svalare:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!