Microsoft Server 2008 dölja c: för användare

Permalänk
Medlem

Microsoft Server 2008 dölja c: för användare

Hej jag håller på att sätta upp en server med windows server 2008 och vill dölja c: för användarna på servern i activedirectory. Någon som vet hur man gör det på ett säkert sätt? Råkade låsa ut mig förra gången jag testade att ta bort alla rättigheter från vanliga användare och bara behöll dem för skaparen, admins och severn själv. Är väldigt tacksam för svar
//5teken

Permalänk
Medlem

Det racker ju inte med att ta rattigheter. du maste först bli "Owner" sjalv och sen kan du göra det.

Permalänk
Medlem

Group Policy, kolla in:

http://support.microsoft.com/kb/231289

Blir inte alltid bra att ändra rättigheterna om man inte vet vad man gör...

/Brattis

Permalänk
Medlem

Vad menar du när du säger "dölja c: för användarna på servern"? Menar du C: på klienten, eller tänker du låta användarna logga in direkt på servern?

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk

Jepp jag undrar också vad du menar med att dölja 'c:'. Du delar ju ut allt du vill. \\servername\katalog då ser du knappast c: om det är det du menar.

Permalänk
Medlem

Jag är ledsen om jag var otydlig men det var ju c: på klienterna som jag självklart menade ska testa det som brattis skrev återkommer om det fungerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 5TEKEN:

Jag är ledsen om jag var otydlig men det var ju c: på klienterna som jag självklart menade ska testa det som brattis skrev återkommer om det fungerade.

GPOs