Tvingas betala för att byta ut en defekt vara? antec 620
Hej alla glada.
Jag tillhör den gruppen som har råkat ut för kaffekokar antec 620, dvs att dem knarrar som in i bomben! Lyckligtvis kunde jag byta ut min första mot en ny och blev exalterad för att få komma hem och prova den. Den börjar ganska bra första tiden med minimalt knarr men redan efter någon dag så knarrar det fruktansvärt mycket så man hör det tydligt vart än i mitt rum man står (tänk er ett vanligt sovrum 10-12kvm)
Efter ytterligare mail till webhallen får jag nu detta svaret:
"Hejsan,
Jag beklagar det inträffade. Du har givetvis rätt att lämna in varan för bedömning i ett garantiärende. Om det är fråga om ett fabrikationsfel så gäller garantin och du behöver då givetvis inte betala någon serviceavgift.
Observera att om defekten har uppstått på grund av handhavandefel, så kan en avgift på 250kr för testarbetet tillkomma. Samma avgift blir aktuell om den bedöms vara felfri.
Kom ihåg att förutom själva varan ta med ditt kvitto eller ordernummer.
Med vänliga hälsningar / Kind regards
Rickard Lundbäck"
Min fråga.. Vad skulle jag kunna ha gjort för att få den att knarra ifall det nu inte är ett fabrikationsfel? Har installerat den enligt manualen och följt instruktionerna. Vad händer ifall dem säger att det inte är något fel på den och jag blir tvungen att betala 250kr för deras "service" som i själva verket tar högst 5 min efter att man kopplat in den till en 12V-lina samt få tillbaka den lika jävligt som den låter nu?
Hoppas det kan bli en seriös och givande diskussion, någon som har varit med om att bli tvingade att betala för en inlämnad vara som är defekt?
mvh