Permalänk

atikmpag.sys BSOD vid cpu stresstest.

Tjenix, har ny mammabräda efter att den förra gick upp i rök. Och tänkte då börja leka med att klocka.
Jag har en helt ny win7 installation med senaste drivisar.

Jag har ställt in multipel på 45 och kör offset mode -0.010v och får en fin volt i cpu-z när jag ser att cpun går upp i 100% när jag stressar den med OCCT, men efter ca 5min så får jag bsod och felet verkar vara grafikrelaterat. Nämligen så att det står atikmpag.sys har crashat osv, och det låter märkligt. Jag har testat att ta bort drivisar i safe mod med driver sweeper och installera nya, hjälpte inte. Har testat höja volten till 1.200v i msi afterburner, utan lycka där också. Och när jag stresstestat cpun som stock får jag samma fel. Vad tusan är det här? Jag kör vattenkylning på allting om ni undrar, idle ca 30 grader på alla kärnor och gpu:n. I Load ca 55.

Mvh

EDIT: Kör prime nu, ska se hur det går...

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Har samma problem, denna drivrutinen ska dock avhjälpa problemet även om den är hyfsat utdaterad. Annars är det bara att vänta på nästa drivrutinsläpp.
http://www2.ati.com/drivers/hotfix/radeon_7900_series/amd_rad...
Mvh Oskar

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Skrivet av rabiesekorre:

Har samma problem, denna drivrutinen ska dock avhjälpa problemet även om den är hyfsat utdaterad. Annars är det bara att vänta på nästa drivrutinsläpp.
http://www2.ati.com/drivers/hotfix/radeon_7900_series/amd_rad...
Mvh Oskar

skönt att höra att man ej är ensam. Men fyfasen vad dåligt av AMD att inte släppa nya drivrutiner!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

skönt att höra att man ej är ensam. Men fyfasen vad dåligt av AMD att inte släppa nya drivrutiner!

Jo sitter verkligen och väntar på när deras 12.3 ska dyka upp och hoppas för in i Norden att de lyckats.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Skrivet av rabiesekorre:

Jo sitter verkligen och väntar på när deras 12.3 ska dyka upp och hoppas för in i Norden att de lyckats.

Tusen tack föresten. Den där drivisen funkar utmärkt. Ingen bsod vid stresstest av cpun

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Tusen tack föresten. Den där drivisen funkar utmärkt. Ingen bsod vid stresstest av cpun

Skickades från m.sweclockers.com

Glad jag kunde hjälpa till

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70