Tv:n (används som pc skärm) startar ej automatiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Tv:n (används som pc skärm) startar ej automatiskt.

Hej, jag har en 19" hp pc skärm och en 32" samsung tv som jag har kopplat till min dator.
HP-skärmen är kopplad via vga(och dvi-adapter) och används som sekundär bildskärm, den startar av sig själv som vilken skärm som helst.
Samsung tv:n (är kopplad via hdmi) däremot vill inte starta utav sig själv, utan jag måste starta den med fjärrkontrollen och därefter leta upp rätt "kanal (source)", då finns den skärmen där precis som jag vill ha den.
MEN, lat som man är vill man ju att tvn ska starta av sig själv så fort jag trycker på knappen på datorn. Någon som vet hur jag ska göra?

Självklart hade jag inte tänkt på detta om jag inte visste att det ska gå att få den att starta automatiskt, funkar nämligen när tvn är avstängd och jag sätter på mitt ps3. Då sätter tvn på sig själv och byter till rätt kanal (source). Förmodligen något bra Sony har byggt in, tror det kallas bravia sync om jag inte har helt fel?, Men i vilket fall som helst, det borde ju absolut gå att få tvn starta utav sig själv, eftersom den kan det med ps3 plus att min andra skärm startar utav sig själv. Kanske det finns något program jag behöver ladda ner? eller bara fixa någon inställning?