Permalänk
Medlem

Låg score? i 3d mark11

Hej jag har en fråga körde igenom ett test i 3d mark 11 performance testet. Och tyckte att Physics score va lite låg. Jag kör en i7 2600k jag kör stock så ej överklockad. Och jag fick P8389 och target ska ju va ca 8900. Såg också att den bara gick upp i 3612 i turbo läge då den ju ska ligga på ca 3.8.
moderkortet jag använder är asus p67 deluxe b3 och har inte pillat något i bios eller flyttat några switchar på moderkortet.

Någon som sitter inne på kunskap om vad det kan va eller om det är normalt? länkar mitt test här också

http://3dmark.com/3dm11/2906432

Permalänk
Medlem

Your Score is Low Compared to Similar Systems.
i lold, vem bryr sig om ett score? Jag ser inget fel med det du fick iaf, om du är missnöjd kan du alltid skaffa bättre kylning och pilla lite med överklockning av CPUn.

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem

Score är igentligen inte så viktigt, Utan blev mest fundersam efter som processorn bara gick upp till 3.6 i stock så jag tänkte om något kanske va fel inställt nånstans efter som den ska upp till 3.8 Japp kommer att överklocka, Sitter redan en noctua kylare på cpun Gäller bara o läsa på sig lite mer innan man ger sig in i det.

Permalänk
Medlem

Varför skulle den gå upp i huvud taget? Turbo ska inte kicka in om alla kärnor används.

Sen har du olika turbo lägen beroende på hur många kärnor som används.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.