Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Corsair H60 VS Antec 620 - pump ljud

För ett tag sen så köpte jag en Antec 620 vattenkylare till min dator, men har haft lite problem med att pumpen låter en del ibland. Jag vet att det händer ibland med den modellen och att det kan lösas genom att koppla den så att den alltid får 12v istället för att koppla den till moderkortet och låta det styra alternativt genom att vrida på den eller i sista hand genom att byta ut den, men jag hade fått intrycket av att det var ett problem med just den specifika modellen, så när vi på jobbet nu har behov av väldigt kompakta (alltså finns det inte plats för andra typer av eftermarknadskylning) men ändå tysta datorer för att sköta streaming så tänkte jag direkt att vi kunde köra en liknande lösning men med Corsairs variant istället för att undvika problemet. Efter att ha tittat närmare på det så verkar det dock som att den också har samma problem, så min fråga är då om någon har mer erfarenhet av de här modellerna och om problemet är lika vanligt med båda, eller om inte, vilken modell det är minst vanligt för. Utöver det, är det lika lätt att åtgärda problemet med H60 som med 620?

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL