Retro-spel butik i Bryssel

Permalänk
Medlem

Retro-spel butik i Bryssel

God kväll! Det är så att jag blev med-dragen till Bryssel sön-ons och mitt i bland alla sex-shoppar och strip-klubbar så råkade jag hitta en lite pittoresk butik för oss nördar. Denna butik innehöll retro-spel ifrån golv till tak! Ett Nintendo 8-bit med 2 kontroller och 3 spel gick loss från €50-80, då i lite "gulnat" skick men fullt fungerande. Tänkte härmed visa lite av bilderna som togs:

Slideshow

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Det ser ut som hemma hos mig.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming socket 1151-1, Intel i7 6700K, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, DDR4 Crucial Ballistix Sport LT 2666 MHz 4x8=32 GB, Asus RTX 2060, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem

Vackert

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv

Gentlemen...we have found the holy grail

Permalänk
Medlem

me want <3

Permalänk
Medlem

Om du passerar Amsterdam pa vagen dit nasta gang finns det en dar med, den ligger ~75m fran central stationen (den ar ganska val undangomd pa en liten gata) men det ar synd att missa den om man gillar gamla konsoller.

http://www.gameover.nl/

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molvis:

Om du passerar Amsterdam pa vagen dit nasta gang finns det en dar med, den ligger ~75m fran central stationen (den ar ganska val undangomd pa en liten gata) men det ar synd att missa den om man gillar gamla konsoller.

http://www.gameover.nl/

Faktiskt så är ögonen ställda på Amsterdam nästa gång, men när det blir får vi allt se. Inte så glad på polaren jag åkte med för tillfället och känner att jag vill lägga mkt mer på träningen innan jag lägger tid och pengar på nåt annat.

Men bra tips!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

riktigt nice

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av scienta:

God kväll! Det är så att jag blev med-dragen till Bryssel sön-ons och mitt i bland alla sex-shoppar och strip-klubbar så råkade jag hitta en lite pittoresk butik för oss nördar. Denna butik innehöll retro-spel ifrån golv till tak! Ett Nintendo 8-bit med 2 kontroller och 3 spel gick loss från €50-80, då i lite "gulnat" skick men fullt fungerande. Tänkte härmed visa lite av bilderna som togs:

...bilder...

Sweet! Jag gillar verkligen Bryssel som stad, mycket bra öl och choklad, vackra hus och mycket kul att göra. Men denna butiken missade jag när jag var där. Var ligger den? Vill absolut besöka den nästa gång jag åker till Bryssel.

En sak är att säga "kolla här" man var är "här"?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Sweet! Jag gillar verkligen Bryssel som stad, mycket bra öl och choklad, vackra hus och mycket kul att göra. Men denna butiken missade jag när jag var där. Var ligger den? Vill absolut besöka den nästa gång jag åker till Bryssel.

http://www.oldstargames.com/ verkar säga 5 Rue de Tournai

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av kode:

http://www.oldstargames.com/ verkar säga 5 Rue de Tournai

Jaja, man kan googla också

Verkar ligga rätt centralt, gångavstånd från Manniken Piss, stora torget och de andra turistfällorna som man ändå kommer passera om man är i Bryssel. Nice

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Jo, jag måste säga att det var en väldigt intressant stad att gå runt och kika i. Dessvärre var mitt rese-sällskap mindre intresserad av sånt och mer intresserad av nattlivet och shoppingen (vilket var obefintligt då vi var där sön-ons och puckot impuls-köpte en förlovningsring). Är man ute efter diamanter så är tydligen Bryssel en bra stad också...

Skrivet av Fluf:

Jaja, man kan googla också

Verkar ligga rätt centralt, gångavstånd från Manniken Piss, stora torget och de andra turistfällorna som man ändå kommer passera om man är i Bryssel. Nice

Ja, det är inte speciellt långt mellan allt när man väl är i Bryssel. Vi hittade en skitbra karta som pekade ut alla områden och vad de innehöll. Detta var långt ifrån enda spel-affären, även om det var den enda vi såg med retro-tema.

Visa signatur