Permalänk
Inaktiv

Flytta bild från skärm till TV (VGA)

Hej, jag letar efter en lösning från att flytta bilden från datorskärmen till TVn via VGA. Jag har sett några manicker som ska kunna göra det, men eftersom jag inte är säker på min grej undrar jag om någon kunde länka mig en billig och bra.

Det är en vääääldigt gammal dator jag använder och därför har jag bara VGA, ingen hdmi eller dvi.

Tack!

Permalänk
Medlem

har tvn vga ?

Permalänk
Inaktiv

Yes, det är enbart VGA jag tänkt använda mig utav

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon101887:

Yes, det är enbart VGA jag tänkt använda mig utav

Vad är då problemet? Koppla vgakabeln i tvn, klart ! Eller har du svarat fel ? Vad har du i så fall för anslutningar på tvn? Det är knappast värt att köpa en signalprocessor idag då de är dyra o ger dålig bild enligt dagens standard.
http://www.webhallen.com/hardvara/83681-deltaco_konverterare_...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Vad är då problemet? Koppla vgakabeln i tvn, klart ! Eller har du svarat fel ? Vad har du i så fall för anslutningar på tvn? Det är knappast värt att köpa en signalprocessor idag då de är dyra o ger dålig bild enligt dagens standard.
http://www.webhallen.com/hardvara/83681-deltaco_konverterare_...

Jag vill kunna flytta bilden utan att behöva koppla om, och det kanske är en signalprocessor som du nämnde?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon101887:

Jag vill kunna flytta bilden utan att behöva koppla om, och det kanske är en signalprocessor som du nämnde?

Ok det är ju mycket enklare det , jag har nån gammal vga växel liggande som du kunde fått om du hämtat den men det du behöver i så fall är ju en växel, nått åt det här hållet http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=1922 men fråga på nån lokal datorbutik, sånt här är nästan antikt o de kanske har nån liggande för en bulle till kaffet

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon101887:

bump, söker fortfarande hjälp

*inlägg borttaget*

Att bumpa är att tränga sig före i kön, att kräva mer uppmärksamhet än andra i forumet och leder bara till meningslösa poster som ingen orkar läsa. Vem vill besöka ett forum där det bumpkrigas? Det är ok att skriva ytterligare information om sitt problem så länge som det är meningsfulla vidareutvecklingar och inte inlägg endast avsedda att bumpa tråden högre.

Citat:

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

Tänk på det nästa gång, mkay?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Ok det är ju mycket enklare det , jag har nån gammal vga växel liggande som du kunde fått om du hämtat den men det du behöver i så fall är ju en växel, nått åt det här hållet http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=1922 men fråga på nån lokal datorbutik, sånt här är nästan antikt o de kanske har nån liggande för en bulle till kaffet

Tack så mycket! Bor tyvärr i stockholm och resan skulle kosta lika mycket som själva växeln haha.

Skrivet av Lan:

*inlägg borttaget*

Att bumpa är att tränga sig före i kön, att kräva mer uppmärksamhet än andra i forumet och leder bara till meningslösa poster som ingen orkar läsa. Vem vill besöka ett forum där det bumpkrigas? Det är ok att skriva ytterligare information om sitt problem så länge som det är meningsfulla vidareutvecklingar och inte inlägg endast avsedda att bumpa tråden högre.

Tänk på det nästa gång, mkay?

Yes, kommer göra det, förlåt. Tack vare mrqaffe blev det iaf en givande bump.
Jag har fått mitt svar och tråden kan låsas om så önskas.