Behövs det ingen bracket till socket 2011?

Permalänk
Medlem

Behövs det ingen bracket till socket 2011?

Jag läste denna artikel, http://www.tomshardware.com/reviews/LGA-2011-i7-3960X-Air-Ove... . Jag förstår inte riktigt den, någon som kan läsa den och förklara tack (min engelska är inte den bästa ). Behöver man inget bracket när man installerar zalaman kylaren på ett socket 2011 moderkortet, eller använder de LGA 775 bracket till kylaren? ? Någon som fattar vad de menar i artikeln?

Permalänk
Medlem

Verkar som kylaren använder den redan existerande fästanordningen för stockkylaren.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

LGA2011 har en backplate redan som standard.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwinoa:

Jag läste denna artikel, http://www.tomshardware.com/reviews/LGA-2011-i7-3960X-Air-Ove... . Jag förstår inte riktigt den, någon som kan läsa den och förklara tack (min engelska är inte den bästa ). Behöver man inget bracket när man installerar zalaman kylaren på ett socket 2011 moderkortet, eller använder de LGA 775 bracket till kylaren? ? Någon som fattar vad de menar i artikeln?

Precis som Gr8t skrev så är där redan en integrerad backplate på LGA2011. Om du koller i artikeln på andra bilden så ser du att där är skruvar inskruvade på 4 kanter på sockeln. Skruvarna är inte där stock men där finns hål för skruvarna som följer med kylaren. Väldigt smidigt att inte behöva bry sig om att sätta dit en egen backplate