Permalänk
Medlem

H80 kylpasta

Tjena!cjag undrar om det sitter någon kylpasta på corsair hydro cooling H80? och om det gör det hur torkar man bort det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awwee:

Tjena!cjag undrar om det sitter någon kylpasta på corsair hydro cooling H80? och om det gör det hur torkar man bort det?

Det har jag för mig att det ska göra. O varför skulle du vilja torka bort det isf? men det gör du med tillex t-röd

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Awwee:

Tjena!cjag undrar om det sitter någon kylpasta på corsair hydro cooling H80? och om det gör det hur torkar man bort det?

Det utgår jag ifrån att det gör, är till 98% säker på de. Själv använde jag aceton och kaffefilter för att torka bort det, annars är väll t-röd,kemiskt renad bensin att rekommendera samt topps eller bomullspads.

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|

Permalänk
Medlem

Det sitter ett lager förapplicerad pasta på kylblocket.
jag använde själv aceton och lite dasspapper när jag bytte processor och drog med kylaren.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Skrivet av maxnelson:

Det sitter ett lager förapplicerad pasta på kylblocket.

Korrekt

Själv använde jag flickvännens nagelborttagning och tops ..

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rewinding:

Korrekt

Själv använde jag flickvännens nagelborttagning och tops ..

brukar med använda min tjejs nagelborttagning ibland. hehe

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awwee:

Tjena!cjag undrar om det sitter någon kylpasta på corsair hydro cooling H80? och om det gör det hur torkar man bort det?

Jo som andra skrivit sitter den förapplicerad. Så du behöver inte köpa någon extra tub så länge du inte funderar på att montera om kylaren inom rimlig tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rewinding:

Korrekt

Själv använde jag flickvännens nagelborttagning och tops ..

Skrivet av Solding:

brukar med använda min tjejs nagelborttagning ibland. hehe

Se till bara när ni använder nagelborttagningsmedel och Aceton att det inte är den sort som innehåller Olja, den lämnar en film efter sig med just olja.
Det passar inte så bra med Kylpastan på efteråt.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Jag har monterat om min h80 och har nu AS5 kylpasta, ingen skillnad i temp mot den förapplicerade ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Jag har monterat om min h80 och har nu AS5 kylpasta, ingen skillnad i temp mot den förapplicerade ...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är för att den förapplicerade är en Shin-etsu som klassas som en av de bättre kylpastorna som finns att tillgå.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

H80 kylpastan som sitter på är tydligen "bättre" än de som satt på H50 och H70.

Själv använder jag förapplicerade bara för att prova och det har funkat felfritt.

Till min H50 jag hade använde jag ett kreditkort för att skrapa bort kylpastan och sedan en fuktig trasa och gnuggade bort det som var kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det är för att den förapplicerade är en Shin-etsu som klassas som en av de bättre kylpastorna som finns att tillgå.

Tja, vad ska man säga? alla har vi våra fetischer, min är inte kylpasta...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.