Barndoms spel. "Konrad"

Permalänk

Barndoms spel. "Konrad"

Hej!
När jag var liten så spelade jag ett spel som hette Konrad. Jag är född 1996, så ni kan nog räkna ut att jag var nog inte mer än 3 skitar hög när jag spelade det. Man var nån sorts agent eller utforskare som hette Konrad som skulle göra nånting. Jag minns att han bodde i en stor husbil, utanför kunga slottet. Sen minns jag att man kunde gå in nånstans i bilen o klä ut sig så att man kan komma in på nobellmiddagen eller vad det va. Sen minnsjag att man letade efternågon sen gick man därifrån till en telefon kiosk, o då ringde en gammal kärring som var ond. När hon pratat klart så ramlade man ner i en fallucka under telefonkiosken (telefoonkiosken var inomhus) sen försökte man komma ut. Sne minns jag att man fightades med kärringen på en båt i slutet. JUSTE! Jag minns också att man gick in på nån museum där en rustning började leva och man försökte byggaihop den för att han ramlade.
Är det någon som känner igen sig? Är det nån som känner igen det här spelet? Är det nån som vet vad för spel detta är? Jag bara måste spela detta igen. Måste.
Vill ni ha mer info så kan jag skriva lite mer detaljerat imorron.
Har redan googlat. Hittade inget.
Jag minns att han såg ut lite som tintin, om jag minns rätt. Men tänk på att detta var 10 år sen nästan, jag kommer ihåg förvånads värt mycket.

Permalänk
Medlem

mysteriet på greveholm?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

mysteriet på greveholm?

Hahah, nej! ^^
Nobel middag o husbil, fight på en båt, det är inte mysteriet på greveholm! Men tack ändå
Edit: Mysteriet på greveholm var också ett sjukt bra spel om jag tänker efterlite! Men jag var så liten när jag spelade det så jag ahde ingen aning om vad man skulle göra xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LinusNeuman:

Hahah, nej! ^^
Nobel middag o husbil, fight på en båt, det är inte mysteriet på greveholm! Men tack ändå

Mysteriet på greveholm är däremot ett mycket coolt spel. Synd att man inte har kvar det.. någon som vet vart man kan hitta?

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Skrivet av _vanilla:

Mysteriet på greveholm är däremot ett mycket coolt spel. Synd att man inte har kvar det.. någon som vet vart man kan hitta?

Det fanns 2 spel har jag för mig, ett som jag lirat sen jag kunde slå på tangenter, och en som kom lit senare tror jag, minns att det var nåt jävla rymdskepp som åkte ner och det var nån gruva också, nån robot kommer jag ihåg, lol mitt minne har sett sina bästa dar.
Jag kan lova dig att det ligger nånstans i mitt hus, men om du nu hittar det på piratebay eller nåt, så tror jag inte man kan spela det, för det är ju gjort för win95!

Permalänk
Skrivet av _vanilla:

Mysteriet på greveholm är däremot ett mycket coolt spel. Synd att man inte har kvar det.. någon som vet vart man kan hitta?

Tror jag har både ettan och tvåan liggandes hemma i föräldra-hemmet.
I välbevarad originalförpackning

Anyways, en bukt som inte bör nämnas vid namn KANSKE har den.
Men annars är det nog väldigt svårt att få tag i.

Angående topic... som tråden handlar om.
Har jag tyvärr inte en aning. Jag ligger några år framför och spelade troligen diablo 1 vid den tiden du spelade konrad.
Man får hoppas du hittar vad du letar efter!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Alltså grejen är den att jag vet att spelet hette nånting med Konrad. Kan varit conrad med c, vet inte. Jag har sökt över allt, efter nån som vet vad det är, men det är tydligen bara jag i hela sverige som spelat det, det är på svenska alltså och heter nånting med Konrad. Hoppas nån vet mer!

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Tror jag har både ettan och tvåan liggandes hemma i föräldra-hemmet.
I välbevarad originalförpackning

Anyways, en bukt som inte bör nämnas vid namn KANSKE har den.
Men annars är det nog väldigt svårt att få tag i.

Angående topic... som tråden handlar om.
Har jag tyvärr inte en aning. Jag ligger några år framför och spelade troligen diablo 1 vid den tiden du spelade konrad.
Man får hoppas du hittar vad du letar efter!

Jag fick inte spela Diablo Det var för blodigt sa mina föräldrar, jag tvingades se på när mina bröder lirade. Sen när brorsan skaffade Diablo 2 då jävlar fick jag spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Du får ta bort länken till tpb, annars kommer nån annan göra det ändå. Tips: läs forumreglerna.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Du får ta bort länken till tpb, annars kommer nån annan göra det ändå. Tips: läs forumreglerna.

OJ! Ska asap! Sånt tänker inte jag på :/

Permalänk

Efter lite detektivarbete så tycker lutar det helt klart åt ett spel som hette "Konrad och Nobelmysteriet". Har inte lurat fram så mycket mer info, men nu har du ett namn att utgå ifrån

Permalänk

Det jag kan hitta i spelväg som involverar konrad är:

http://www.eurogamer.se/articles/veckans-retrokanon-flashback...

Men det låter inte riktigt som det är rätt ålder på spel och inte heller på beskrivningen.

Är det ett svenskt spel som bundlades med typ H&M eller något sådant? (vet att vi har fått Robinson och julkalendrar spel m.m på detta sätt)

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Det jag kan hitta i spelväg som involverar konrad är:

http://www.eurogamer.se/articles/veckans-retrokanon-flashback...

Men det låter inte riktigt som det är rätt ålder på spel och inte heller på beskrivningen.

Är det ett svenskt spel som bundlades med typ H&M eller något sådant? (vet att vi har fått Robinson och julkalendrar spel m.m på detta sätt)

Njae det som du länkade är det inte :/
Så kan det säkert vara, jag vara bara en liten grabb och det var ju farsan eller brorsan som fått det elller köpt, det kan nog säkert vara så, i mitt hem spelades det mycket spel som kom i flingpaket!
EDIT: Googlade upp att man kunde få det i kappahl eller liknande, så det stämmer säkert!

Permalänk
Skrivet av Verkligheten:

Efter lite detektivarbete så tycker lutar det helt klart åt ett spel som hette "Konrad och Nobelmysteriet". Har inte lurat fram så mycket mer info, men nu har du ett namn att utgå ifrån

PERFEKT! Nu jellvar ska det googlas! Tack!

EDIT: Efter en halvtimmes med googling så hittar jag inget bra. Hittar bara andra folk på andra forumsom också letat efter spelet.

Permalänk
Medlem

Akta dig för att spela ett sådant spel igen. Du ser det med nostalgiglasögonen på och kommer säkert tycka spelet är typ dötrist om du får för dig att spela igen. (och antagligen, vafan var det för bra med det här skitspelet? ><)
Behåll minnet istället och undvika att spela spelet... tips från coachen..
..been there done that.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Du får ta bort länken till tpb, annars kommer nån annan göra det ändå. Tips: läs forumreglerna.

Tror inte spelet är upphovsrättsskyddat längre? Det går ju inte att få tag på någon annanstans och jag har ju köpt spelet en gång i tiden & därmed betalat för min licens?

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk

Jag hittade istället Robinson som var min tidsepok, episkt!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av anden12:

Akta dig för att spela ett sådant spel igen. Du ser det med nostalgiglasögonen på och kommer säkert tycka spelet är typ dötrist om du får för dig att spela igen. (och antagligen, vafan var det för bra med det här skitspelet? ><)
Behåll minnet istället och undvika att spela spelet... tips från coachen..
..been there done that.

Sant! Men jag vill bara få en glims av detta spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av _vanilla:

Tror inte spelet är upphovsrättsskyddat längre? Det går ju inte att få tag på någon annanstans och jag har ju köpt spelet en gång i tiden & därmed betalat för min licens?

Om spelet är copyrightat så gäller upphovsrätten i 70 år efter att den sista människan som har varit med och gjort spelet dött. Dock så tycker jag också att det är en annan femma när det inte går att få tag i nån stans

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LinusNeuman:

Om spelet är copyrightat så gäller upphovsrätten i 70 år efter att den sista människan som har varit med och gjort spelet dött. Dock så tycker jag också att det är en annan femma när det inte går att få tag i nån stans

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm.. Ja och speciellt nu när man ändå har betalat sin slant till utvecklarna!
Hittade 1an @ viken.

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Akta dig för att spela ett sådant spel igen. Du ser det med nostalgiglasögonen på och kommer säkert tycka spelet är typ dötrist om du får för dig att spela igen. (och antagligen, vafan var det för bra med det här skitspelet? ><)
Behåll minnet istället och undvika att spela spelet... tips från coachen..
..been there done that.

Indeed, slutar alltid i depression.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

@LinusNeuman: Nu kör jag världens jäkla necro utav denna tråden, men det får vara. Jag var på jakt efter samma spel, kom över denna tråden och fann inte vad jag sökte. Fortsatte att leta och fann namnet och ville dela med mig av det här. "Konrad & Nobelmysteriet"

Då var jag färdig här, ursäktar för återupplivning av stendöd tråd.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zizoor:

@LinusNeuman: Nu kör jag världens jäkla necro utav denna tråden, men det får vara. Jag var på jakt efter samma spel, kom över denna tråden och fann inte vad jag sökte. Fortsatte att leta och fann namnet och ville dela med mig av det här. "Konrad & Nobelmysteriet"

Då var jag färdig här, ursäktar för återupplivning av stendöd tråd.

Det är redan nämnt i tråden
#12063092

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Det är redan nämnt i tråden
#12063092

GG. Då är det jag som inte kan läsa.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk

@LinusNeuman: Konrad nobelmysteriet