CPU kylare, 2-3 veckor gammal kylpasta temporärt?

Permalänk

CPU kylare, 2-3 veckor gammal kylpasta temporärt?

Så, åkte precis från far till mor och tog med mig stationära som ja, 'vanligt' stoppa in allt och märkte efter cirka 2-3 minuter att program började krasha helt utan anledning. (trodde jag) Drog igång ett pc overview program och såg att moderkorts tempen + cpu tempen låg på 100+ så stängde ner snabbt och slut ur kablarna och tog upp datorn på bordet. Av någon anledning så hade cpu kylaren lossnat och hängde i 30 grader från am2/3 socketens kylar fäste (vilket är lätt-moddat då fästet's ena plast bit har lossnat x) )

I allafall, kan jag sätta ihop allt som vanligt och vara 'säker' i en vecka tills jag har tillgång till ny kylpasta eller är det kris? Kylpastan är fortfarande 'blöt' och sattes dit vid byte av kylare för cirka 2-3 veckor sen. Om cpu'n får en smäll bryr jag mig inte så jätte mycket om då jag i princip väntar på att se prisskillnaden mellan SB & IB (Lutar mest imot en SB atm dock )

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krille120:

Så, åkte precis från far till mor och tog med mig stationära som ja, 'vanligt' stoppa in allt och märkte efter cirka 2-3 minuter att program började krasha helt utan anledning. (trodde jag) Drog igång ett pc overview program och såg att moderkorts tempen + cpu tempen låg på 100+ så stängde ner snabbt och slut ur kablarna och tog upp datorn på bordet. Av någon anledning så hade cpu kylaren lossnat och hängde i 30 grader från am2/3 socketens kylar fäste (vilket är lätt-moddat då fästet's ena plast bit har lossnat x) )

I allafall, kan jag sätta ihop allt som vanligt och vara 'säker' i en vecka tills jag har tillgång till ny kylpasta eller är det kris? Kylpastan är fortfarande 'blöt' och sattes dit vid byte av kylare för cirka 2-3 veckor sen. Om cpu'n får en smäll bryr jag mig inte så jätte mycket om då jag i princip väntar på att se prisskillnaden mellan SB & IB (Lutar mest imot en SB atm dock )

Man bör ju alltid byta pasta men visst kan det fungera. Testa montera ihop skiten och kolla temperaturen.det verkar ju fungera? Hur varm blir cpu:n nu?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Du kan använda samma kylpasta om du fixar till med kylaren. Den kommer iaf inte få samma temperaturer som du hade innan.

Permalänk

Gjorde en temporär lösning på den hängande cpu kylaren också!
Stor bild;p

har varit på i ~15-20 min nu med mw2 igång och ligger på runt 44*C

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krille120:

Gjorde en temporär lösning på den hängande cpu kylaren också!
Stor bild;p

har varit på i ~15-20 min nu med mw2 igång och ligger på runt 44*C

Trodde du hade moddat fästet? Detta verkar ju inte hålla särskilt bra. Kass packtejp är ingen höjdare.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Jo men på något vis så blir det inte tillräckligt med tryck på den del som hamnar överst, så den kassa packtejpen duger gott o väl som bara stöd :3