Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orten
Registrerad
Mar 2012

Överklocka

Hejhej, jag köpte för ett tag sedan en acer dator.

Och nu skulle jag vilja överklocka den, men jag är tyvärr utan några som helst kunskaper inom överklockning och vet inte ens om min dator klarar av det.

Därför startade jag upp tråden.
Jag har en datorn som är väldigt lik denna http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/model/PT.SHBE2.17... samma chassi osv.... har dock 550 ti grafikkort istället för 560 och sedan har jag en Amd Phenom II x4 850 processor 4 kärning cirka 3.3ghz. 8gb ram. Så fungerar det att överklocka denna dator och isåfall hur går jag tillväga så att inte datorn går i väggen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Är du ibehov av det annars är det ganska onödigt, finns flera trådar om hur du går till väga sök i forumet. Lycka till:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orten
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Callema:

Är du ibehov av det annars är det ganska onödigt, finns flera trådar om hur du går till väga sök i forumet. Lycka till:)

Jo, jag såg en tråd nyss dock vet jag ju inte om min dator pallar skiten. Och sedan hur stor skillnad märker man om man överklockar den? Jag spelar förövrigt cs och surfar runt på alla möjliga sidor. Jag har ofta flera program uppe samtidigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

När du inte spelar mer krävande än cs, så anser jag att det inte behövs. Eftersom du har såpass bra delar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2011

Frågan är bara vad du har för modekort tror jag. Acer har vell inte det bästa modekortet. Och jag tror inte det skulle gå att överclocka med.....

Intel i7 930@ 4.2GHz | Asus Rampage Extreme III | LIAN LI PC-77F | 2x GTX 480 SLI | 6Gb Corsair Dominator 1800Mhz | Intel X25-M G2 80Gb x2 i Raid 0 | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 0 Riggen | MK-85 <3

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!