Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bergshamra (Stockholm)
Registrerad
Jan 2011

Separat reservoar bättre än combo?

Här är jag igen med en fråga om reservoarer, frågan lyder om en separat reservoar är bättre än en combo, dvs EK DCP 4.0 + combo eller med en multioption variant, är det några fördelar/nackdelar med separat? De ska sitta i en NZXT Switch 810 om det hjälper.

Tack.

CPU: Intel Core i7 4770K MOBO: ASUS Z87-A RAM: 4x8 GB Corsair Vengeance 1866 MHz GPU: 2x ASUS Gefore GTX 780 SLI PSU: EVGA SuperNOVA NEX1500 Classfied Chassi: Corsair Obsidian 550D Webhallen Edition Kylare: Corsair Hydro H100i DVD/BD: ASUS Blu-Ray Combo 14x SSD: Corsair Neutron GTX 480GB HDD:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Uppsala
Registrerad
Dec 2007

Kan tänka mig att det blir lite mer vibrationer med en combo, annars så tror jag inte att det är någon skillnad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bergshamra (Stockholm)
Registrerad
Jan 2011

Tänkte ungefär så, annars måste jag köpa ett par extra fittings XD Vet du om monteringsdelar kommer med EK's MultiOption-reservoarer

CPU: Intel Core i7 4770K MOBO: ASUS Z87-A RAM: 4x8 GB Corsair Vengeance 1866 MHz GPU: 2x ASUS Gefore GTX 780 SLI PSU: EVGA SuperNOVA NEX1500 Classfied Chassi: Corsair Obsidian 550D Webhallen Edition Kylare: Corsair Hydro H100i DVD/BD: ASUS Blu-Ray Combo 14x SSD: Corsair Neutron GTX 480GB HDD: