Permalänk
Medlem

Just därför man kör custom rom med överklockning och andra tweaks. Min gen1 med 5.1 flyter på OK.... Men min gen2 springer 8 runt den, vilket jag tror den gör mot dem flesta plattor... Testat rätt många olika och gen2 med rätt inställningar (rom) är galet snabb !

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrewie:

Just därför man kör custom rom med överklockning och andra tweaks. Min gen1 med 5.1 flyter på OK.... Men min gen2 springer 8 runt den, vilket jag tror den gör mot dem flesta plattor... Testat rätt många olika och gen2 med rätt inställningar (rom) är galet snabb !

Vilken rom kör du?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att köra CleanRom och Glitch kernel på Nexus 7 "2013" plattan fullkomligt flyger fram med den kombinationen.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av skrewie:

Just därför man kör custom rom med överklockning och andra tweaks. Min gen1 med 5.1 flyter på OK.... Men min gen2 springer 8 runt den, vilket jag tror den gör mot dem flesta plattor... Testat rätt många olika och gen2 med rätt inställningar (rom) är galet snabb !

Någon rekommendation på vad som fungerar bäst på gen1(2012)? Kör helt original och den är näst intill oanvändbar trots att jag kört återställning efter att 5.1 kom.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Jag kör Rastapop 5.1 på min gen1, och Cleanrom med Elementalx (kernel)på gen2.

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem

Någon med en 7a från 2012 med fruktansvärt dålig prestanda? Jag löste det genom att tvinga gpun rendera allt, plus en cache clear. Skulle vara roligtatt hörs om man var ensam med en synlig och seg Nexus 7a

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Någon med en 7a från 2012 med fruktansvärt dålig prestanda? Jag löste det genom att tvinga gpun rendera allt, plus en cache clear. Skulle vara roligtatt hörs om man var ensam med en synlig och seg Nexus 7a

Har läst att det inte var rek. att uppgradera till 5 på 2012an, den blev tydligen seg :/

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Har läst att det inte var rek. att uppgradera till 5 på 2012an, den blev tydligen seg :/

Ja den var sjukt seg... Men nu tycker jag den är väldigt rapp igen

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Ja den var sjukt seg... Men nu tycker jag den är väldigt rapp igen

Så var hittade du inställningarna?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Så var hittade du inställningarna?

Finns under utvecklingsalternativ.

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Någon med en 7a från 2012 med fruktansvärt dålig prestanda? Jag löste det genom att tvinga gpun rendera allt, plus en cache clear. Skulle vara roligtatt hörs om man var ensam med en synlig och seg Nexus 7a

Ohja, nästan oanvändbar. Ska testa det där.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxer19:

Finns under utvecklingsalternativ.

Tack

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Ohja, nästan oanvändbar. Ska testa det där.

Uppdatera gärna med ditt resultat

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan köpa en ny Nexus 7 16gig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med gen 2 att den av sig själv sänker ljudet helt plötsligt när man lyssnar på tex webradio? Sker ca 2ggr per dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Någon med en 7a från 2012 med fruktansvärt dålig prestanda? Jag löste det genom att tvinga gpun rendera allt, plus en cache clear. Skulle vara roligtatt hörs om man var ensam med en synlig och seg Nexus 7a

Uhm, tips om hur man gör detta för den okunnige? Har 7an 2012 som är oerhört seg på Lolipop!

Permalänk
Medlem

tvinga gpu rendera allt finns under Utvecklaralternativ, framtvinga GPU-rendering.
Sedan cache clear antingen menar han den under Lagring - cachelagrade data eller så menar han
wipe cache från recovery.
Jag vet inte skillnaden, men finns kanske nån som vet.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk

Är det fortfarande värt att köpa Nexus 7(gen2)?
Vet inte om jag ska ha 7an eller 9an.
Har aldrig haft en surfplatta innan. Tanken är att alla bankärenden ska göras på den och lite näthandel. Men kommer även surfa och glo lite youtube, men det kommer göras sällan.
Spela spel är ingen prio alls.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berglund03:

Är det fortfarande värt att köpa Nexus 7(gen2)?
Vet inte om jag ska ha 7an eller 9an.
Har aldrig haft en surfplatta innan. Tanken är att alla bankärenden ska göras på den och lite näthandel. Men kommer även surfa och glo lite youtube, men det kommer göras sällan.
Spela spel är ingen prio alls.

Hittar du en Nexus 7 (2nd gen) för ett bra pris (runt 1500 kr eller så) är det värt IMHO. Skaffade mig själv en i våras för 1300 kr (ny med garanti) och även om den är lite segare med lollipop än t.ex. min Nexus 5 så flyter det ändå bra. Finns alltid lättdrivna ROM's man kan köra, och med Nexus är det lätt att roota.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Berglund03:

Är det fortfarande värt att köpa Nexus 7(gen2)?
Vet inte om jag ska ha 7an eller 9an.
Har aldrig haft en surfplatta innan. Tanken är att alla bankärenden ska göras på den och lite näthandel. Men kommer även surfa och glo lite youtube, men det kommer göras sällan.
Spela spel är ingen prio alls.

Nej, nya plattor är så mycket bättre. Ska du köpa en 7a så köp någon med en nyare Intel cpu, för de är överlägsna. Jag köpte en Asus nyligen och den är verkligen snabb.
Men så köpte jag också en Huawei T1 10. Och jag gillar den verkligen för det priset.
Det funkar väldigt bra, om du inte ska spela. Då behöver du något bättre touch, för det är enda bristen.
http://www.gsmarena.com/huawei_mediapad_t1_10-pictures-7308.p...
https://www.asus.com/Tablets/ASUS_MeMO_Pad_7_ME176C/

Permalänk
Medlem

En ny laddarkontakt är på väg till mig. Det är en Nexus 7 (1 gen) som gäller. Men hittar ingen skruvmejsel som passar. För att se Nexusens skruvar kolla här:

https://www.youtube.com/watch?v=TAeJF_GRylI

Permalänk
Medlem

Hur är nexus 2a gen. som läsplatta för eböcker?

Funderar på att inhandla en, eller finns det bättre.
Vill inte ha någon kindle eller lik. nämligen.

Visa signatur

Ett härligt gäng med div. elektronik.
Marknadsreferenser | Rabattkoder | Dagens fynd | Övriga fynd

"The mediocre teacher tells, The good teacher explains, The superior teacher demonstrates but the great teacher inspires."