Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

hemmabyggt fläkt fäste push and pull

Funderar på om det går att fästa en extra fläkt på en cooler master hyper 212 evo kylare med buntband eller någon annan metod då fästen för en till fläkt inte verkar följa med kylaren. någon som vet något knep?

https://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-e...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

jag fick med extra fästen till min coolermaster 212 plus... =/

Waj u hatin ma swag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

jag fick också med extra fästen. Du måste bara tappat bort dina eller något. Men funka ska det väl göra, kan nog bli lite pilligt dock.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

212 evo och 212 plus är inte samma kylare. Kan de vara att med evo medföljer bara 1 fäste?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Jag har den som han länkade, köpte den från inet. Så, jo, det ska följa med ett extra fäste.

Men, ja, pröva med buntband, annars får du väl försöka tänka ut något annat sätt, jag kan inte komma på nåt annat förutom buntband.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2002

Tilll evo ingår extra fästen. Två avlånga svarta plastbrickor. Kolla i kartongen en gång till om duinte redanslängt den. Finns inga, hör av dig till Inet.

Om inte buntband så kanske ett tunnt resårband 5mm ,som går vertikalt längs med skåran som evo fästena klickar i .

// i7 6700K@4,4GHz | ASUS Maximus VIII Hero | Corsair LPX 3000Mhz 2x8GB CL15 | Asus STRIX GTX 970 4GB | SSDs Samsung 850 500GB + 830 256GB + 830 128GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Scythe Gentle Typhoon @ 800 rpm Rear: 1x Scythe Gentle Typhoon @ 800 rpm | Hyper 212 EVO ~ bequiet ShadowWings 120mm PWM | Dell U2311H //

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Såg att inet personal hade kommenterat att det inte följde med extra fästen till den här kylaren.
Den anländer nog imorgon då jag får se om det följer med, annars får jag dra en macgyver ^^