Permalänk
Medlem

hemmabyggt fläkt fäste push and pull

Funderar på om det går att fästa en extra fläkt på en cooler master hyper 212 evo kylare med buntband eller någon annan metod då fästen för en till fläkt inte verkar följa med kylaren. någon som vet något knep?

https://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-e...

Permalänk
Medlem

jag fick med extra fästen till min coolermaster 212 plus... =/

Permalänk
Medlem

jag fick också med extra fästen. Du måste bara tappat bort dina eller något. Men funka ska det väl göra, kan nog bli lite pilligt dock.

Permalänk

212 evo och 212 plus är inte samma kylare. Kan de vara att med evo medföljer bara 1 fäste?

Permalänk
Medlem

Jag har den som han länkade, köpte den från inet. Så, jo, det ska följa med ett extra fäste.

Men, ja, pröva med buntband, annars får du väl försöka tänka ut något annat sätt, jag kan inte komma på nåt annat förutom buntband.

Permalänk

Tilll evo ingår extra fästen. Två avlånga svarta plastbrickor. Kolla i kartongen en gång till om duinte redanslängt den. Finns inga, hör av dig till Inet.

Om inte buntband så kanske ett tunnt resårband 5mm ,som går vertikalt längs med skåran som evo fästena klickar i .

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //

Permalänk
Medlem

Såg att inet personal hade kommenterat att det inte följde med extra fästen till den här kylaren.
Den anländer nog imorgon då jag får se om det följer med, annars får jag dra en macgyver ^^