Köpa Noctua fläktar (voltreglerade eller pwm-styrda?)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2008

Köpa Noctua fläktar (voltreglerade eller pwm-styrda?)

Vilken är bäst om man vill kyla processor som Noctuas kyltorn? Jag tycker det är väldigt viktigt med hur tysta de är. Just nu kör jag 4st gamla Noctua NF-S12 från 2008 varav en sitter på kyltornet som kyler processorn, resten sitter runt chassiet.

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av dj christian:

Vilken är bäst om man vill kyla processor som Noctuas kyltorn? Jag tycker det är väldigt viktigt med hur tysta de är. Just nu kör jag 4st gamla Noctua NF-S12 från 2008 varav en sitter på kyltornet som kyler processorn, resten sitter runt chassiet.

Tack!

Jag har volt styrda och är väldigt nöjd med dom

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatikfel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Apr 2011

pwm fläktar brukar i regel ha sämre lager. detta stämmer inte nödväntigtvis för alla men oftast är det så.

Jag hålls inte ansvarig för alla råd jag ger!
Citera för snabba svar
Skol/bärbar: lenovo Ideapad u550 stationära: i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Mr.Azum:

pwm fläktar brukar i regel ha sämre lager. detta stämmer inte nödväntigtvis för alla men oftast är det så.

Håller med ovanstående PWM-fläktar har en tendens att ha ett motortickande, sen kan det såklart vara olika mycket och olika högt, men i min erfarenhet så är det oftare PWM-fläktar har ett mycket värre tickande.

Finns alltid undantag såklart, kör själv med flera Akasa Apache PWM fläktar där jag inte kan höra något tickande alls så länge det inte resonerar i chassit.

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Gipp3r:

Håller med ovanstående PWM-fläktar har en tendens att ha ett motortickande, sen kan det såklart vara olika mycket och olika högt, men i min erfarenhet så är det oftare PWM-fläktar har ett mycket värre tickande.

Finns alltid undantag såklart, kör själv med flera Akasa Apache PWM fläktar där jag inte kan höra något tickande alls så länge det inte resonerar i chassit.

Men hur är det med Noctuas PWM-styrda fläktar jämfört med deras voltreglerade diton?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2008

Måste jag ha ett moderkort som kan styra pwm-fläktar eller hur fungerar det egentligen? Jag har denna

http://www.msi.com/product/mb/P35-Neo2-FR---FIR.html

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2008

Vilken är bäst av dessa?

Noctua NF-P12 PWM

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1078860

eller

Noctua NF-S12B ULN