Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Överclocka en Intel Core 2 Duo E6550

Jag skulle vilja överclocka denna processor men vet inte riktigt hur jag ska göra då jag har en märkesdators BIOS. Vet inte heller vad för info som behövs men kan i allafall säga att det är en HP Pavilion Elite m9052.sc som är modellen på datorn

Stationär PC: Chassi: Nexus Prominent 9 ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz, OC till 4.4 GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB PSU: Corsair 650 TX V2. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2002

Inte säkert det är möjligt då många OEM tillverkare plockar bort de flesta tweaknings funktionerna. Leta runt i BIOS menyn efter "OC Settings" eller liknande. Men jag hade inte hoppats på för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Betelgeuse
Registrerad
Jun 2010

Vad jag har läst så skall bioset inte gå att clocka med, men det du skulle kunna göra för att gå förbi detta är att clocka den med den bas spänningen och kanske få upp den 100-200 mhz eller likande med OC program såsom Ntune eller evga....(kommer inte på vad det hette) samt många andra.

Core I7 4790k @ 4.5 Ghz med HT / 2x6 Gb corsair 1600 Mhz / MSI Z97S SLI PLUS / GTX 680 SLI/ 250 Gb SSD Samsung / 950W Corsair TX / kylning: helblocks LQ moderkort och CPU block på 3 st 2x120 mm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av siefer:

Inte säkert det är möjligt då många OEM tillverkare plockar bort de flesta tweaknings funktionerna. Leta runt i BIOS menyn efter "OC Settings" eller liknande. Men jag hade inte hoppats på för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är att det inte går att tweaka den i BIOS:en

Skrivet av rkfreestyler:

Vad jag har läst så skall bioset inte gå att clocka med, men det du skulle kunna göra för att gå förbi detta är att clocka den med den bas spänningen och kanske få upp den 100-200 mhz eller likande med OC program såsom Ntune eller evga....(kommer inte på vad det hette) samt många andra.

Tack för den infon

Stationär PC: Chassi: Nexus Prominent 9 ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz, OC till 4.4 GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB PSU: Corsair 650 TX V2. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Feb 2003

Du kan BSEL modda. Googla

.:. 101218 - Mitt allt .:.