Permalänk
Medlem

Överklocknings switch

Tjena SC.
Är ny till det här med OC men skulle gärna vilja överklocka min cpu en amd phenom II X4 960T och mitt mobo är ett MSI.
så till min fråga på mitt mobo har jag en switch som höjer FSB är det då riskfritt att öcerklocka genom den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

Tjena SC.
Är ny till det här med OC men skulle gärna vilja överklocka min cpu en amd phenom II X4 960T och mitt mobo är ett MSI.
så till min fråga på mitt mobo har jag en switch som höjer FSB är det då riskfritt att öcerklocka genom den?

Oftast ja, dock till en kostnad av att de fläskar på spänningen så det blir för varmt (läs: högre värmeutvecklig än vad som behövs, inte för varmt farligt.)

Det är det du tjänar på med finlir, så låg spänning som möjligt vid den klock du vill ha så din processor går så kallt som möjligt.

EDIT: Det finns mycket kompetent folk på forumet så jag skulle dyka in i överklockningsvärlden och dels ha kul och samtidigt lära mig något

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Tror vi har likadant mobo, och jag kan trycka på dessa switchar utan några problem. Så bara fläska på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

Tjena SC.
Är ny till det här med OC men skulle gärna vilja överklocka min cpu en amd phenom II X4 960T och mitt mobo är ett MSI.
så till min fråga på mitt mobo har jag en switch som höjer FSB är det då riskfritt att öcerklocka genom den?

Tja!

Jag har samma processor och ett mobo från MSI, har knappar som man höjer FSB med, funkar fint för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CHASSI Fractal Design DEFINE R6 SVART TEMPERED GLASS / CPU Intel i5 8600K 3.6Ghz @ 4.3Ghz / GPU ASUS GEFORCE GTX 1070 8GB DUAL OC / PSU XFX Core Edition PRO 650W 80+ Bronze / MB ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING / RAM 16GB DDR4 3000 Mhz / SSD KINGSTON 120GB / SSD SAMSUNG 250GB / SSD SAMSUNG 250GB / HDD1 500GB / HDD2 250GB / HDD3 200GB / SSD M.2 KINGSTON A2000 500GB /

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers