Permalänk

Chassifläktar från ACE.

Snabb fråga.

Ace Fan Frost Pro 120mm 15 dB

Någon som har erfarenhet av ACE, är dom tysta å gör sitt jobb.
59 spänn på Webhallen, lär juh inte bli istappar i chassit, men som helt ok fläkt för luftflöde duger ett gäng sådan ?

Dom ska sitta i ett Fractal design R2 och som PnP till min H50 i ett Corsair 800D.

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frontlack:

Snabb fråga.

Ace Fan Frost Pro 120mm 15 dB

Någon som har erfarenhet av ACE, är dom tysta å gör sitt jobb.
59 spänn på Webhallen, lär juh inte bli istappar i chassit, men som helt ok fläkt för luftflöde duger ett gäng sådan ?

Dom ska sitta i ett Fractal design R2 och som PnP till min H50 i ett Corsair 800D.

Lägg på lite kronor och köp två av dessa istället. Helt ljudfria och flyttar bra med luft.

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frelleX:

Lägg på lite kronor och köp två av dessa istället. Helt ljudfria och flyttar bra med luft.

T.ex. Scythes Slip Stream fläktar är bättre än dessa.

Permalänk

Allt är bättre än Fractal Designs (Icke OEM) fläkter, om du inte har någonting emot den fula färgen så köp Ace fläkten.

Visa signatur

...

Permalänk

Att fräcka är tysta kan jag hålla med om, men att de skulle flytta mycket luft är lite mer tveksamt.
Jag tror att det behövs lite mer fläkt för att funka bra på en radiator. Som chassifläktar är de utmärkta enligt mig.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Scythe Slip Stream till chassi, billigt och blåser bättre än de dyrare alternativen på samma ljudnivå.

Gentle Typhoon till kylfläns/radiator som det bra alternativet om du har fläktkontroller,
annars Arctic Coolings F12 PWM (ej PRO, de blåser bara åt ena hållet) som billigt alternativ, de duger ok och kostar typ 50kr/st på CDOn/Dustin.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frontlack:

Snabb fråga.

Ace Fan Frost Pro 120mm 15 dB

Någon som har erfarenhet av ACE, är dom tysta å gör sitt jobb.
59 spänn på Webhallen, lär juh inte bli istappar i chassit, men som helt ok fläkt för luftflöde duger ett gäng sådan ?

Dom ska sitta i ett Fractal design R2 och som PnP till min H50 i ett Corsair 800D.

Jag hittade en kort liten notis i en annan tråd om dessa fläktar:
#10437091

59kr är ju en struntsumma, så köp ett par fläktar och testa.

Permalänk

Stort tack för alla svar, nu har jag bra vägledning:)

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Skrivet av Frontlack:

Stort tack för alla svar, nu har jag bra vägledning:)

Glöm inte bort det elfte budordet:
"Du skall icke vara dumsnål"