Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2008

Tänkt köpa TV, har någon tips?

Tjo tänkt införskaffa mig en ny TV till hemmet nu inom kort. Tyvärr är ju det här med TV inte riktigt min grej. Jag vet inte riktigt vad jag ska kolla på.

Priset spelar väl ingen större roll men jag sätter väl ett max pris på 12 000.

Ett krav är full HD 1080p, HDMI uttag och en hyfsat bra och låg responstid (10 ms som exempel). Minst 46 tum.

Nu är det så att jag ser inte på så himla mycket TV och de gånger jag ser så är det oftast film. Följer inga program eller serier och vad jag har hört från folk som kan lite, så rekommenderar dom just mig en Plasma TV, som tydligen ger bäst bild vid film. Håller ni med?

Vilket märke när det gäller TV bör jag kolla på? Jag prioriterar helst bara Samsung/Sony/Sharp och ev. LG men det finns säkert andra märken som också gör bra TV. Men vad tycker ni? Några rekommendationer några tips?

MvH.

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona, Blekinge
Registrerad
Mar 2008

Köp en 1080p Plasma då? Har hört att Samsung och Panasonic gör bra plasmor.

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2007
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2008

Jo men typ alla plasma-TVs som jag såg på ElGiganten kostade ganska mycket, 20 000 och 60" lite väl mycket pengar enligt mig. Hittade nog ingen som var lägre än 60".

Glömde fråga var tycker ni att jag ska köpa skiten någonstans? Är Elgiganten resp. MediaMarkt att lita på?

Ska åka in och kolla idag, men jag har inte glömt något eller vad tycker ni?

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Elgiganten är bra för de har 30 dagars returrätt utan tjafs. För ca 12000 skulle jag köpa den här http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/TXP50GT30Y/pana...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona, Blekinge
Registrerad
Mar 2008

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö/staffanstorp
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Karlzooon:

Jo men typ alla plasma-TVs som jag såg på ElGiganten kostade ganska mycket, 20 000 och 60" lite väl mycket pengar enligt mig. Hittade nog ingen som var lägre än 60".

Glömde fråga var tycker ni att jag ska köpa skiten någonstans? Är Elgiganten resp. MediaMarkt att lita på?

Ska åka in och kolla idag, men jag har inte glömt något eller vad tycker ni?

Köpte min 60 eller ja 59" Samsung ifrån Mediamarkt för 8888kr med internet och 3D och allt:P input lag var nog 10-15

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Sonyboj:

Finns visst under 20 000 LOL

Ta det med en nypa salt va. Var på ElGiganten i JKPG och de hade faktiskt inte så många plasma-TV's där och de jag såg var extremt dyra (minst 15000 kr) då talar vi verkligen om HEMMABIO. Men Iallafall, åkte in till JKPG idag igen och checkade media Markt. Där såg jag många plasma-apparater och många till bra pris. Slutade med att jag köpte en Panasonic TXPGY Black, för de som är intresserade. Riktigt nice TV och fin bild.

Alla elektronikfirmor gör ju fulingar ibland hört skit från både El Giganten så väl som Media Markt. Så nu bryr jag mig inte riktigt, fick en TV för ett bra pris och fick med en bra och billig försäkring på TVn. Uppstår det några problem så fixar jag det.

Skrivet av ozo64:

Elgiganten är bra för de har 30 dagars returrätt utan tjafs. För ca 12000 skulle jag köpa den här http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/TXP50GT30Y/pana...

lol precis det där heter min TV, de namnet står de på kvitott. Hursom helst så har jag inte 3D iaf, är inte intresserad av det heller. Betalade dock endast 9500 kr, så en bra affär.